Článek
Altea se v Ženevě setkala díky svému dravému designu s velkým zájmem. Nemalou pozornost si proto vysloužilo i Toledo. Čelní partie vozu jdou v duchu nově nastoleného směru s lichoběžníkovou maskou chladiče s dominantním logem Seatu. Efektní boční prolisy u Toleda nenajdeme. Podobná křivku je však na karoserii přesto patrná díky dvoubarevnému provedení. Měď ve spodní části vozu představuje Zemi a šedá moc a sílu oceli. Při vytváření designu nového Toleda posloužila i studie Salsa, která byla představena před čtyřmi lety v Ženevě.
Pětidvéřový kompaktní vůz je 4490 mm dlouhý a 1770 mm široký. O velikosti vnitřního prostoru svědčí i výška 1580 mm. Pocit volnosti pak cestujícím dodává laminátovaná panoramatická střecha. Automobil nabízí zavazadlový prostor o objemu více než 500 litrů. Zavazadelník je díky odnímatelnému panelu rozdělen do dvou vrstev.
Toledo Prototipo se v Madridu představilo s řadovým benzínovým čtyřválcem se vstřikováním FSI. Dvoulitrová pohonná jednotka nabízí výkon 150 koní. Její síla je na přední nápravu přenášena pomocí šestistupňové manuální převodovky.
Interiér je vybaven posledními výdobytky techniky. Cestující tak mohou například sledovat televizi či DVD, připojit videokameru či konsole pro videohry. Opěrky předních sedadel jsou vybaveny sedmipalcovými barevnými obrazovkami.