Článek
Jinými slovy, aby se automobilka se svým supersportem či okruhovým speciálem dostala do nejlepší desítky, musí zvládnout zrychlit na stovku do tří sekund. A to se pořád bavíme o autech, která mají homologaci na běžné silnice, nikoliv o speciálech, či dokonce závodních autech.
Našli jsme deset silničních aut, která jsou ve zrychlení na 100 km/h (resp. na 60 mph, tedy 97 km/h, kde nebylo k dispozici jiné číslo) nejlepší a jež si zároveň můžete v současnosti koupit nová. To sice vyřadilo charizmatický Dodge Challenger SRT Demon, který by jinak útočil na vítězství, ale nějaký řád tomu dát musíme.
Za povšimnutí stojí, že auta v této desítce jsou velmi různorodá. Některá jsou relativně luxusní, a tedy těžká, ale přitom velmi rychlá, jiná zase spartánská. A taky tu máme dva elektromobily.
1. Ultima Evolution Coupé
Zrychlení: 2,3 s na 60 mph (97 km/h), Motor: 6,8 V8, kompresor, 1033 k, zadní pohon
2.-3. Bugatti Chiron
Zrychlení: 2,4 s na 100 km/h, Motor: 8,0 W16, turbo, 1500 k, 4x4
2.-3. Tesla Model S P100D
Zrychlení: 2,4 s na 100 km/h, Motor: elektromotor, 805 k, 4x4
4. Rimac Concept One
Zrychlení: 2,5 s na 100 km/h, Motor: elektromotor. 1241 k, 4x4
5. Porsche 911 (992) Turbo S
Zrychlení: 2,6 s na 100 km/h, Motor: 3,7 H6, turbo, 650 k, 4x4
6.-7. BAC Mono
Zrychlení: 2,8 s na 100 km/h, Motor: 2,3 I4, turbo, 336 k, zadní pohon
6.-7. Porsche Taycan Turbo S
Zrychlení: 2,8 s na 100 km/h, Motor: elektromotor, 761 k, 4x4
8.-10. McLaren 620R
Zrychlení: 2,9 s na 100 km/h, Motor: 3,8 V8, turbo, 620 k, zadní pohon
8.-10. Ferrari F8 Tributo
Zrychlení: 2,9 s na 100 km/h, Motor: 3,9 V8, turbo, 720 k, zadní pohon
8.-10. Lamborghini Aventador S
Zrychlení: 2,9 s na 100 km/h, Motor: 6,5 V12, 740 k, zadní pohon