Hlavní obsah

Tohle je čínská odpověď na luxusní evropské sedany. Jmenuje se Hongqi H9

Nejstarší a nejluxusnější čínský výrobce automobilů, firma FAW Hongqi, představil svůj nový luxusní sedan, který má směle konkurovat Mercedesu, Audi i BMW. Při pohledu na automobil je ovšem patrné, že se Čína opět inspirovala právě v Evropě a USA.

Foto: Profimedia.cz

Logo čínské automobilky Hongqi (Ilustrační foto)

Článek

Adaptovat se na čínský trh s automobily není vůbec jednoduché, ovšem tamní obrat je tak obrovský, že se o to v posledních letech pokoušejí téměř všechny automobilky. I tak se ale v Šanghaji nebo Pekingu stále nejvíce prodávají automobily tuzemské výroby, a to jak levnější, tak i dražší modely.

Hongqi L5 je nejvíc cool auto, co jsem řídil, říká Jeremy Clarkson

AutoMoto

Tradiční čínská automobilka Hongqi, která se zaměřuje na výrobu luxusních vozidel, teď přišla s ekvivalentem drahých evropských a amerických sedanů jako Mercedes třídy E nebo BMW 5 a představila model H9, u kterého je jasně vidět, v čem je Čína jiná. Je známé, že si místní zakládají na rozměrech, a proto je Hongqi větší než všechny srovnatelné evropské vozy, a to dokonce i než jejich verze s prodlouženým rozvorem.

Výrobce H9 tvrdí, že auto dostalo nový design, kterým se chce Hongqi v následujících letech prezentovat. Nutno říci, že vůz z Číny má opět tentýž problém, jaký vídáme v posledních letech běžně – designéři se jednoduše znovu podívali do Evropy a USA a spojili prvky značek Maybach, Cadillac a Rolls-Royce, aby vznikla jakási všehochuť luxusu.

V Hongqi se ovšem rychle ohradili vůči případným žalobám a bleskově upozornili, že automobil vypadá tak, jak vypadá, hlavně díky novému designérovi automobilky Gilesu Taylorovi, který dříve pracoval pro Rolls-Royce.

Šéfdesignér Rolls-Royce se stěhuje k výrobci čínských vládních limuzín

AutoMoto

Co se automobilu samotného týče, nejvíce na něm poutá jeho masivní chromovaná mřížka vpředu a výrazné rysy aktivních LED světlometů. Na autě svítí dokonce i logo Hongqi vpředu na kapotě. Nechybí ani dvacetipalcová kola. V interiéru H9 působí díky koženým a dřevěným prvkům velmi luxusně a návrháři si dobře poradili i s chromováním. Pasažérům bude k dispozici také dnes už samozřejmá elektronika a dotykové displeje.

Hongqi uvádí, že v základu bude pod kapotou H9 dvoulitrový benzinový čtyřválec s turbem, který má výkon 257 koní a točivý moment 380 N.m. Pro ty náročnější je pak určen třílitrový šestiválcový motor s 279 koňmi pod kapotou, který obří Hongqi dostane z 0 na 100 km/h údajně pod 8 sekund. Číňané navíc zákazníky lákají i na fakt, že automobil pracuje i v semi-autonomním módu.

Související články

Výběr článků

Načítám