Článek
Adaptovat se na čínský trh s automobily není vůbec jednoduché, ovšem tamní obrat je tak obrovský, že se o to v posledních letech pokoušejí téměř všechny automobilky. I tak se ale v Šanghaji nebo Pekingu stále nejvíce prodávají automobily tuzemské výroby, a to jak levnější, tak i dražší modely.
Hongqi L5 je nejvíc cool auto, co jsem řídil, říká Jeremy Clarkson
Tradiční čínská automobilka Hongqi, která se zaměřuje na výrobu luxusních vozidel, teď přišla s ekvivalentem drahých evropských a amerických sedanů jako Mercedes třídy E nebo BMW 5 a představila model H9, u kterého je jasně vidět, v čem je Čína jiná. Je známé, že si místní zakládají na rozměrech, a proto je Hongqi větší než všechny srovnatelné evropské vozy, a to dokonce i než jejich verze s prodlouženým rozvorem.
Hongqi H9 2020 – роскошный китайский автомобиль
— АвтоАзия (@Vitalic25) January 9, 2020
Читать полностью: https://t.co/TyW8sGkNfp pic.twitter.com/a2fIHpdTeY
Výrobce H9 tvrdí, že auto dostalo nový design, kterým se chce Hongqi v následujících letech prezentovat. Nutno říci, že vůz z Číny má opět tentýž problém, jaký vídáme v posledních letech běžně – designéři se jednoduše znovu podívali do Evropy a USA a spojili prvky značek Maybach, Cadillac a Rolls-Royce, aby vznikla jakási všehochuť luxusu.
V Hongqi se ovšem rychle ohradili vůči případným žalobám a bleskově upozornili, že automobil vypadá tak, jak vypadá, hlavně díky novému designérovi automobilky Gilesu Taylorovi, který dříve pracoval pro Rolls-Royce.
Šéfdesignér Rolls-Royce se stěhuje k výrobci čínských vládních limuzín
Co se automobilu samotného týče, nejvíce na něm poutá jeho masivní chromovaná mřížka vpředu a výrazné rysy aktivních LED světlometů. Na autě svítí dokonce i logo Hongqi vpředu na kapotě. Nechybí ani dvacetipalcová kola. V interiéru H9 působí díky koženým a dřevěným prvkům velmi luxusně a návrháři si dobře poradili i s chromováním. Pasažérům bude k dispozici také dnes už samozřejmá elektronika a dotykové displeje.
Представлен китайский седан Hongqi H9. Над его внешностью работал дизайнер Rolls-Royce https://t.co/PXojuJf7dl pic.twitter.com/mbGUfcwsCy
— Авто.ру (@autoru) January 9, 2020
Hongqi uvádí, že v základu bude pod kapotou H9 dvoulitrový benzinový čtyřválec s turbem, který má výkon 257 koní a točivý moment 380 N.m. Pro ty náročnější je pak určen třílitrový šestiválcový motor s 279 koňmi pod kapotou, který obří Hongqi dostane z 0 na 100 km/h údajně pod 8 sekund. Číňané navíc zákazníky lákají i na fakt, že automobil pracuje i v semi-autonomním módu.