Článek
Aerodynamická vylepšení jsou propagována jako nejpokročilejší, která kdy byla zabudována do vozu Ford, včetně technologie, která je u závodních vozů, jako je Mustang GT3, obvykle zakázaná.
Řeč je o systému redukce aerodynamického odporu (DRS) odvozený například z formule 1, který využívá hydraulický systém k dynamickému nastavování úhlu zadního křídla a řízení množství proudícího vzduchu. Současně spouští klapky umístěné na přední části spodku a moduluje proudění vzduchu tak, aby jej buď omezilo, nebo zvýšilo.
Tento složitý systém zlepšuje aerodynamiku Mustangu, díky čemuž je na vysokorychlostních rovinkách efektivnější a zároveň generuje zvýšený přítlak pro lepší trakci při ostrých manévrech v zatáčkách.
Aby inženýři Fordu vylepšili aerodynamiku GTD, strávili „tisíce hodin virtuální simulací proudění vzduchu“ v kombinaci s testováním na několika tratích po celém světě, včetně Road Atlanty v USA a Spa v Belgii.
Pod kapotou nejvýkonnějšího sériového mustangu všech dob se ukrývá pečlivě vyladěný 5,2litrový osmiválec. Omezovač leží nad 7 500 ot./min a výkon činí přes 800 koní. Ambiciózním cílem Fordu je dobýt Severní smyčku Nürburgringu s časem na kolo pod 7 minut, a potenciálně tak překonat rekord 6:59,927, který drží Porsche 911 GT3, i když může zaostávat za pozoruhodnými 6:49,328 dosaženými 911 GT3 RS.