Článek
Co je na tom tak speciálního? Tahle celulózová nanovlákna se dají vyrábět z rostlin nebo z recyklovaného zemědělského odpadu, navíc ekologicky, takže jeho výroba má menší dopad na životní prostředí.
Vnější slupka auta z tohoto materiálu je až o polovinu lehčí ve srovnání s některými dnes běžně používanými materiály a je 5x silnější než ocel. Např. kapota konceptu na obrázcích váží podle dostupných zdrojů jen 3 kilogramy a celé auto je díky nanocelulózové karoserii o 16 % lehčí, než kdyby bylo oděné do klasických materiálů.
Projekt NCV běží pod záštitou japonské vlády a už několik let na něm spolupracuje dvaadvacet univerzit, výzkumných ústavů a velkých dodavatelů autodílů, jako je např. Denso nebo Aisin. Cílem projektu je snížit hmotnost automobilů obecně, a tím přispět k menším emisím CO2 z dopravy.