Článek
Automobilů s tímto označením už mělo Porsche několik. Tohle je více než důstojný nástupce, který prý dokáže zajet severní smyčku Nürburgringu za méně než sedm minut. A to už samozřejmě něco znamená.
Jak se k tomu dopracuje? Třeba tím, že se konstruktéři soustředili na hmotnost vozu. Hmotnost, která je pouhých 1470 kg i s plnou nádrží. Docílili toho tak, že auto je třeba jen dvoumístné a přední dvě sedačky jsou jen takové skořepiny z uhlíkového kompozitu.
Kapota je karbonová, a kde se karbon nedal použít, je tu plast s výztuhou z karbonu. Někteří majitelé využili i dodatečné příplatkové nabídky a doplnili vůz o kit Weissach. Ten obsahuje karbonovou střechu, karbonové stabilizátory nebo hořčíková kola.
Ale teď k tomu nejdůležitějšímu – motoru. Jde o motor, který vychází z modelu Porsche 911 Turbo S. Jenže ten motor prostě na nové RS nestačil, a tak dostal větší turbodmychadla, titanový výfuk a také velké mezichladiče stlačeného vzduchu. Výsledkem je 515 kW (700 koní) a 750 Nm.
A tímhle dokáže auto pokořit stovku za 2,8 sekundy a maximální rychlost je 340 km/h. Pokud se ptáte, jak se auto zlepšilo proti minulé generaci, tak říkáme, že dost. Vždyť v tom zrychlení to zvládá lépe o 0,7 sekundy.
Samozřejmě že i jízdní vlastnosti jsou nejlepší, vždyť tomu napomáhá natáčecí zadní náprava, karbon-keramické brzdy nebo sedmistupňová převodovka PDK se závodním naladěním, která posílá sílu pouze na zadní kola.
Cena je 285 220 eur včetně daně, což je asi 7,4 miliónu korun. Pokud auto chcete, máte smůlu. Měli jste si ho objednat dřív. Je vyprodáno.