Článek
Crowdfundingová kampaň firmy Sono Motors měla za cíl získat 50 milionů eur za 50 dní. Běžela na webových stránkách tohoto německého start-upu a cíl dokonce předčila - vybralo se 53 271 898 eur, tedy 1 338 456 437 korun. Tím se kampaň stala jednou z nejúspěšnějších sbírek tohoto typu v Evropě.

Kampaň Sono Motors vydělala přes miliardu korun.
Zakladatelé společnosti Laurin Hahn a Jona Christians už před kampaní uvedli, že se nemohli spolehnout na tradiční financování. „Byli jsme rozpolcení mezi našimi sliby vůči společnosti a komunitě a požadavky investorů, díky čemuž jsme se více a více vzdalovali od toho, kým skutečně jsme. To je něco, co jsme museli okamžitě napravit,“ nechali se slyšet.
„Naše společenská odpovědnost vůči klimatu by šla stranou na vedlejší kolej a stejně tak i ostatní věci, za kterými jsme si stáli. Nyní se ale naopak můžeme zaměřit na pokračování vývoje Sionu s lidmi, kteří chtějí vidět auto na silnici,“ dodali.

Elektromobil Sion od společnosti Sono Motors
Sono Motors vznikl jako start-up už v roce 2016 a díky investorům vydělal tolik, že si mohl dovolit vyvinout elektromobil, jenž je mimo baterií poháněn i solární energií. Zákazníci si ho už nyní mohou předplatit za cenu 410 tisíc korun s tím, že na trh dorazí v druhé polovině roku 2020. Nutno ovšem dodat, že starší zprávy hovořily o příchodu na trh v druhé polovině roku 2019.
Elektrický vůz nese příhodný název Sion a je poháněn elektromotorem, který nabíjí jak baterie o kapacitě 35 kWh s dojezdem 255 kilometrů, tak i speciální solární panely, jenž denně zvýší dojezd až o 30 kilometrů.
Automobil má být v prodeji za cenu od 16 tisíc eur, tedy cca 402 tisíc korun. Kromě koupě si ho má být možno také pronajmout. Podle tiskové zprávy má firma 13 tisíc rezervací a během osmi let chce vyrobit 260 tisíc vozů.

Zakladatelé společnosti Sono Motors Laurin Hahn a Jona Christians