Článek
Na konci loňského roku zaujal prototyp elektrické fabie určené na tratě rally během svého testování v Rakousku. Nyní je jasné, že za projektem elektromobilu stojí i Škoda Motorsport.
„Koncepční vůz Škoda RE-X1 Kreisel je vzrušující kombinací tradiční techniky a technologií budoucnosti. Poskytli jsme své nejlepší zkušenosti, které vycházely z vývoje již tří generací rallyového vozu Škoda Fabia,“ komentuje spolupráci Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport.
„Koncepční vůz, byť vybavený elektrickým pohonem, nabízí všechny možnosti nastavení jako nejnovější generace vozu Fabia Rally2 evo. Jsem přesvědčený, že pro fanoušky rally bude taková kombinace opravdu zajímavá,“ dodává.
Elektromotor dosahuje maximálního výkonu 260 kW a maximálního točivého momentu 600 Nm oproti 214 kW a 425 Nm standardního zážehového turbomotoru o objemu 1,6 litru ve Fabii Rally2 evo. Kvůli baterii o kapacitě 52,5 kWh bylo potřeba také zásadně upravit podlahu a podvozek.
Jak zní závodní elektromobil? Opel Corsa-e Rally má speciální reproduktory
Ještě v červenci si vůz odbude premiéru v rámci rakouského šampionátu. Připravena je varianta na asfaltové soutěže, testy ale prochází i šotolinová verze.
Právě Škoda Motorsport podle tvůrců významně pomohla s homologačním procesem vozu pro závody pod hlavičkou mezinárodní automobilové asociace FIA. Elektromobily pro rally už však na trhu jsou, ovšem například Opel Corsa-e je vozem nižší kategorie s pohonem předních kol.