Článek
Když píšeme o nějakém autě, které má tisíc či víc koní, většinou je placaté a nejvíc svých schopností ukáže na hladkém asfaltu v přímce. Jedním z našich stálých hostů s takovým stádem pod kapotou je švédská značka Koenigsegg. Dnes tu ale máme Texasana, o kterém se původně říkalo, že nejde postavit na silnici.
Černý stroj na fotkách není nic jiného než Jeep Gladiator, který prošel úpravami u věhlasné firmy Hennessey. Pod kapotu dostal 6,2l osmiválec Hellcat – a právě tady je na místě zdvižení obočí.
Podle starších slov Tima Kuniskise, šéfa značky Jeep, se Hellcat do Gladiatoru, potažmo Wrangleru, sice vejde, ale tak těsně, že vůz nemá šanci splnit normy nárazových testů.
Firma Hennessey to pochopila jako hozenou rukavici a nedlouho poté, letos na jaře, ukázala ilustrace Gladiatoru na zvýšeném podvozku a s osmiválcem Hellcat pod kapotou. Jenže to byly jen ilustrace, nikoliv hotové auto – na to se díváme na těchto čerstvých fotografiích.
Pokud přemýšlíte nad tím, kde vzal Hellcat tisíc koní, odpověď je jednoduchá – v kitu HPE1000, který má označení právě podle počtu imperiálních koní. V nám bližších metrických to je 1013, v kilowattech 745. Newtonmetrů má vůz 1264, a aby takovou sílu bylo možné nakrmit a ukočírovat, vůz dostal mimo úprav motoru také nový chladič a palivový systém.
Hennessey také o šest palců (15,2 cm) přizvedl podvozek a namontoval odolné tlumiče značky King pro offroadové závody, LEDková světla na příď a dvacetipalcová kola s terénními pneumatikami.
Firma vůz připravila pro slavnou přehlídku upravených aut SEMA Show, která proběhne v Las Vegas mezi 5. a 8. listopadem letošního roku. Bude k mání i v prodeji, ale nikoliv levně – stojí 200 tisíc dolarů, tedy 4,57 milionu korun. Pokud byste ho chtěli dovézt do Česka, počítejte navíc nejméně s clem a DPH, což zvedne cenu nejméně na 6,08 milionu korun. Podle starších informací má vzniknout jen 24 kusů.