Hlavní obsah

Testy prokázaly, že někteří výrobci pneumatik na štítcích lžou

To, že podváděl Volkswagen s emisemi při testech, už víme. Teď se objevuje nová kauza. Vypadá to, že asijští výrobci pneumatik si energetické štítky, kterými musí být všechny pneumatiky vybaveny, vymýšlejí.

Foto: ADAC

Zimní pneumatiky a jejich energetický štítek

Článek

Nejnovější test zimních pneumatik, provedený ADAC a spotřebitelským institutem Stiftung Warentest, poukázal na nedostatek účinné kontroly v dodržování právních předpisů Evropské komise ze strany členských států Evropské unie.

Při testu přilnavosti na mokrém povrchu v kategorii menších pneumatik v rozměru 165/70 R 14 byla nejlepší zimní pneumatikou ContiWinterContact TS 850, která má na štítku EU klasifikaci C a z rychlosti 80 km/h dokáže vůz zastavit na vzdálenosti 36,2 m. Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m.

„Tento extrémní příklad, rozdíl více než 13 metrů v rámci jedné klasifikace přilnavosti na mokrém povrchu na štítku EU, není v pneumatikářském průmyslu prvním případem svého druhu," říká Christian Koetz, vedoucí divize pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy ve společnosti Continental AG pro region EMEA.

O tom, že mnozí neevropští výrobci pneumatik si údaje přikrášlují, se hovoří už dlouho. Už od nástupu štítků se pochybuje o tom, jak své štítky získávají právě asijští výrobci. Kdo jim štítky vydává a kdo je především kontroluje, zda jsou správné.

Evropští výrobci tak volají po častějších kontrolách a přísných pokutách, pokud by se takové podvody skutečně prokázaly. Bohužel zatím se nic takového neděje.

Související témata:

Výběr článků

Načítám