Článek
Za tuto částku si pocit jízdy v tomto voze může užívat nejen řidič, ale také spolujezdec. Ferrari FXX je na to připraveno. Propracovaný telemetrický systém umožňuje sledovat až 39 různých parametrů vozu v reálném čase. Výsledná data poté poslouží technikům Ferrari v jejich další práci.
Stroj Ferrari FXX není homologován pro běžný provoz na silnicích, a tak se s ním budou moci seznámit jen zákazníci, kteří se stanou součástí projektu. Automobilka počítá s tím, že vůz v následujících dvou letech představí i na několika akcích na závodních okruzích. Stejnou příležitost budou mít i zákazníci, kteří se svým "červeným šperkem" budou chtít pochlubit. Lektory, kteří budou předávat zákazníkům své cenné zkušenosti, budou piloti formule 1 Michael Schumacher, Rubens Barrichello a testovací jezdci automobilky.
A s jakou technikou budou mít klienti tu čest se potkat? Pod kapotou Ferrari FXX je dvanáctiválec do V o objemu 6262 ccm. Disponuje výkonem 800 koní při 8500 otáčkách za minutu. Převodovka byla vyvinuta na základě poznatků technologií použitých v závodních monopostech formule 1, a tak nikoho jistě nepřekvapí, že změnu rychlostního stupně zvládne za méně než 100 ms.
Speciální kurz samozřejmostí
Takové síle musí odpovídat i aerodynamika vozu. Automobilka uvádí, že použila několik novinek, čím docílila až o 40 procent většího přítlaku než kdy dříve. FXX je vybaven spoilerem, jehož nastavení není problém přizpůsobit specifickým vlastnostem daného okruhu. Devatenáctipalcová kola obuli experti Bridgestonu. Technici firmy Brembo pro změnu vytvořili speciální systém chlazení brzd, které jsou u FXX, jak podotýká automobilka, extra velké.
Součástí balíčku Ferrari FXX je i speciální kurz, ve kterém se zákazníci naučí tuto "zbraň" ovládat. Probíhat bude opět pod dohledem profesionálních testovacích jezdců automobilky na okruhu Fiorano, kde Ferrari testuje své monoposty. Každý ze zhruba 20 vozů FXX, z nichž první má být připraven k dodání na konci letošního roku, bude samozřejmě ušit každému zákazníkovi na míru.