Hlavní obsah

Test Subaru Imprezy 2.0D: turbodiesel s výkonem 150 koní

Novinky, Martin Žemlička

Model Subaru Impreza si většina lidí spojuje se sportovními speciály nebo civilními verzemi WRX nebo STI. Pod kapotu Imprezy se už před nějakým časem nastěhoval dieselový motor typu boxer. Ověřovali jsme, co v autě s tradičním pohonem všech kol dovede 150 koní a 350 Nm točivého momentu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza 2.0D

Článek

O tom, jak dobrý turbodiesel se Subaru povedl, se přesvědčíte hned při prvním nastartování. Motor naskočí... a vy budete namáhat svoje uši, abyste zaslechli nějaký klapot nebo vibrace. Pro japonskou značku typický motor typu boxer s protiběžnými písty má zkrátka kultivovanost ve svých genech. Motor je tichý i ve vysokých rychlostech, který překračují legální limity českých dálnic, kdy začne obtěžovat aerodynamický hluk.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza 2.0D

Motor má dostatek elánu až do zhruba 4000 otáček, 350 Nm točivého momentu také dělá své (je to mimochodem více, než kolik má benzínová verze WRX). S Imprezou 2.0D se dá pocitově jezdit velmi rychle, k čemuž napomáhá i skvělý podvozek. Spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje mezi 5 a 6 litry nafty, ale ani pokud budete na plyn šlapat více, nestoupne o mnoho.

AWD - rodinné stříbro Subaru

Rodinné stříbro Subaru představují zážehové a už dva roky také vznětové motory s protiběžnými písty (označované jako boxer), které společně s nízkým těžištěm a stálým pohonem všech kol, nazvaným AWD, zajišťují perfektní jízdní vlastnosti na silnici se zhoršenou přilnavostí - sníh, déšť, bláto a tak dále.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza 2.0D

Impreza v tomto ohledu exceluje za každého počasí - oproti minulé generaci je sice znát měkčí nastavení, které sice zajišťuje větší komfort na rozbitých silnicích, při prudké jízdě v zatáčkách jsou ale znát větší náklony karoserie. I při rychlé jízdě se nicméně Impreza chová stabilně, ochotně následuje vytyčený poloměr zatáčky a při vypnutém ESP (a vcelku benevolentně nastaveném) se na mokrém či prašném povrchu snadno nechá vyprovokovat efektně k rozhozené zádi.

Interiér moc krásy nepobral

Řízení je trochu necitlivé kolem středové polohy, jinak je ale přesné a přináší také informace od předních kol. K řazení šestistupňové převodovky, na jejíž vyšší řadící páku si rychle zvyknete, nemá smysl nic dodávat - je přesná a její dráhy se pohybují v jasně vymezených a krátkých kulisách. Kotoučové brzdy odvádějí svou práci dobře, pohodlné je i jejich dávkování.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza 2.0D

Až dosud samá chvála, takže nyní musí logicky přijít nedostatky. Interiér je sice funkční, ale pořád působí jako z osmdesátých let minulého století. Rovněž prostor nabízený pro posádku a zavazadla je ve srovnání s konkurencí pouze průměrný, nicméně pro čtyři cestující postačující. Zamrzí i relativně horší možnosti pro individualizaci zvolené výbavy. Jinak je ale dieselová Impreza autem, které byste neměli přehlížet - už kvůli výtečným jízdním vlastnostem za jakýchkoliv povětrnostních podmínek a koneckonců i kvůli skvělému turbodieselu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru Impreza 2.0D

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1998 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:110 kW (150 k) při 3600 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:8,6 s
Nejvyšší rychlost:205 km/h
Průměrná spotřeba:5,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1485 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:624 800 Kč
Související témata:

Související články

VIDEO: Test Subaru Impreza WRX - předvoj STI

Nová Impreza se na první pohled změnila docela razantně - z uznávaného sedanu je nyní hatchback, který je údajně praktičtější a lépe se prodává. Rozbor designu...

Test Subaru Justy: Falešné Subaru

Subaru má pohon všech kol. Subaru má motor typu boxer. Tak se japonský výrobce prezentoval v Evropě. Jenže Subaru Justy je předokolka a má litrový tříválec....

Výběr článků

Načítám