Článek
Pro Caymana S s benzínovým šestiválcem s výkonem 295 koní je každý kopec málo strmý, každá cesta až příliš krátká. "Krokouš" je totiž velmi subtilním sportovním automobilem, který je vysoký pouhých 130 centimetrů. Rovněž není příliš těžký - 1350 kilogramů je nádhera.
Každý koník tak hýbe 4,57 kilogramy, což ve výsledku znamená, že stačí jen malinko polechtat plynový pedál, auto vystřeluje vpřed a tělo se okamžitě boří do sportovně laděných sedáků.
Spotřeba je příjemná
Spotřeba u Caymana S nebyla v době testu vysoká. Bursíka by sice nenadchla, ale na takto silný sporťák není spořádaných zhruba 12,5 litru na 100 km příliš velkým číslem.
Během jízdy pouští karoserie k posádce tu správnou porci ječivého ryku. V nízkých otáčkách motor za zády jen tak tiše pobrumlává. Jakmile se však motor dostane k 4400 otáčkám, kde je k dispozici maximum krouťáku (340 N.m, od 4400 do 6250 ot./min) začne si agregát prozpěvovat ve vyšších tónech.
Akcelerace je díky manuální převodovce s krátkými řadícími dráhami zběsilá. Jakmile povolíte ruční brzdu jste v tom. Už není cesty zpět. Jedete v Porsche a z ostatních aut se stávají rozmazané šmouhy.
Drží se vozovky jako přibitý
Sporťák ani ve vyšších rychlostech nejančí. Ochotně se nechává protahovat ostrými zatáčkami, široké pneumatiky skvěle držely i na mokré vozovce. Za rozjetým Caymanem však zůstává spoušť v podobě zvířených vodních kapek, které doslova pohltí asfaltku za vámi.
Dvoumístný Cayman S není stavěn pro stěhování nábytku. Ani pro odvoz většího množství kamarádů. V autě se cítíte nejlépe sami (nikdo se během jízdy nekřižuje) a vozidlo je navíc o několik desítek kilogramů lehčí, což poznáte minimálně při rozjezdu (krokodýl zrychlí z 0 na 100 kilometrů v hodině za 5,4 sekundy).
Něco málo místa na zavazadla lze najít pod přední kapotou. V naší výbavě si zde kus prostoru uzmul měnič DVD. Ale i tak to pro tašku s oblečením na pár dnů postačí. Na zbytek věcí se najde místo vzadu.
Motor je dobře schován
A kde je vůbec ona perla, tedy motor? Ukrývá se vzadu za sedadly. Majitel vozu se na něj bohužel podívat nemůže. Nelze jej odkrytovat. Mrknout se můžete pouze v servisu, kde agregát v případě závady spustí k prohlídce spodkem vozu.
Příznivci Porche se v Caymanu S zcela jistě zhlédnou. Auto s přesným řízením a silným motorem je příkladně vyladěné. Drobnou výtku si zaslouží cenová politika značky. Necelých 1,7 miliónu za základní verzi Caymanu S je pěknou pálkou. Ale tohle není tuctové auto. Tohle je Porsche.
Technické údaje | |
---|---|
Porsche Cayman S | |
Motor | |
Zdvihový objem | 3387 ccm |
Max. výkon | 217 kW při 6250 ot./min |
Max. točivý moment | 340 N.m při 4400 - 6250 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 15,3 |
Mimo město | 7,8 |
Kombinace | 10,6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 275 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 5,4 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4341 mm |
Šířka | 1801 mm |
Výška | 1305 mm |
Rozvor | 2415 mm |
Objem zavazadelníku | 410/150 l vpředu, 260 l vzadu |
Provozní hmotnost | 1415 kg |
Ceny | |
Základní cena vozu | 1 699 000 Kč |
Cena testovaného vozu | 2 340 300 Kč |