Hlavní obsah

Test Peugeotu 308 1.6 HDI: lev jako lev

Novinky,

Mezi rodinnými hatchbacky se pohybuje Peugeot s mrštností africké šelmy. Vlastně několika šelem, protože v nabídce je víc modelů. Ten větší se jmenuje 308.

Foto: Jan Čech, Novinky

Těch lvích tlam je možná už dost.

Článek

Nová generace modelu 307 dostala o jedničku větší číslo (kam to dojde? To bude za dvanáct let model 311?) a především mnohem větší a hezčí karoserii.

Oči šejdrem

Když mluvíme o hezčí karoserii, musíme vztyčit varovně prst a mentorovat nad tím, zda je dobrá tak výrazná příbuznost mezi jednotlivými řadami vozů. Když někomu dáte do ruky dvě fotografie 207 a 308 s ánfasu, bude se dlouho rozmýšlet, který je který vůz. Mají své nezaměnitelné znaky, ale kdo z nás se kouká na tvar mlhovek? Prostě je tu velká lví tlama, nos jak z formule 1 a stejná světla. Ale když se to líbí, tak proč to nenaroubovat na všechny výhonky, že?

V interiéru je to také typický Peugeot, ale tady už musíme především chválit. Zde je cítit že si Francouzi dali hodně záležet. Plasty jsou vysoce kvalitní, všude jsou přesně spoje a lícování a nikde nic nevrže a nerachotí. Tohle auto poskočilo o třídu výš v kvalitě.

Prostorově je na tom 308 také velmi dobře. Nárůst rozměrů se projevil především v prostoru pro kolena na zadních sedadlech, ale také na zavazadelníku. Jeho 348 l je slušná výzva pro nákupní vozíky supermarketů a jen vyšší nakládací práh je menší překážkou.

Bon voyage

Peugeot 308 je typickým francouzským produktem. Podvozek dostal sice o něco vylepšené nápravy, ale jde spíš jen o marginální otázky. Tužší pružení je spíš důsledkem zvětšené váhy vozu. Vzadu vlečená ramena se zkrutným příčníkem jsou standardem ve třídě, ale perfektní jízdní vlastnosti hovoří spíš ve prospěch dražšího a náročnějšího multilinku.

Také řízení a řazení poznáváme. Volant má velmi dobré nastavení co do tuhosti, ale cit pro přední kola tady chybí. Člověk se tak stává spíš účastníkem jízdy s počítačovým simulátorem, než s reálným vozem. A řazení? To je kapitola sama pro sebe. Ve Francii snad neumějí ani vyrobit převodovku bez "míchání polévky".

Ideál

Již několikrát jsme se zmínili pro naší slabost pro motor 1.6 HDi. A ani tady nezklamal. Je to prostě motor, který má vše, co se od něj očekává. Velký výkon (80 kW), dostatečný točivý moment (240 N.m), nízkou spotřebu (málo nad 5 l na 100 km) a především velmi klidný a vyrovnaný chod v celém spektru otáček. Není to žádný sypač popela a přitom má všechny přednosti turbodieselu. Takže i v tomto hatchbacku je s ním velká spokojenost.

Cenový standard

Při koupi Peugeotu má každý zákazník výhodu, že ví, že cena nebude nikdy přemrštěná. Dovozce si libuje ve slevách a speciálních akcích a ani původní cenové hladiny nejsou nijak extra vysoké. Především ne při pohledu na výbavu.

Náš motor se 110 koňmi přijde v základní třídveřové verzi na 536 900 Kč, jenže v tom je ABS, čtyři airbagy, centrál, elektricky stahovatelná přední okna, klimatizace apod. Stačí však počkat na nějakou slušnou slevičku, nebo "ukecat" dealera a je rázem situace ještě o něco radostnější. Tedy pokud chcete typicky francouzské auto s jeho přednostmi (např. pohodlný podvozek) i neduhy (např. pohodlný podvozek).

Technické údaje
Peugeot 308 1.6 HDI 110 HP
Motor
Zdvihový objem1560 ccm
Max. výkon80 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment240 N.m při 1750 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město6,2
Mimo město4,1
Kombinace4,9
Výkony
Max. rychlost191 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hod11,3 s
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4276 mm
Šířka1815 mm
Výška1498 mm
Rozvor2608 mm
Objem zavazadelníku348/1201 l
Provozní hmotnost1472 kg
Ceny
Základní cena vozu414 900 Kč
Cena testované motorizace539 900 K
Související témata:

Související články

Test Peugeotu 1007 1.4: Uniformita se nenosí

Když model 1007 byl poprvé představen, hádali jsme dobře, že z tohoto vozu se prodejní trhák nestane. Přesto ale nás zaujaly netradičními prvky, jakými...

Test Peugeotu 307 SW 1.6 HDi: Prosklené variace

Peugeot 307 prošel minulé léto lehkým faceliftem ve všech verzích. My jsme do testu dostali typ SW, který nabízí buď velký zavazadlový prostor (až 520 l), nebo...

Test Peugeotu 207 1.4i: lvíče nám roste

Představení Peugeotu 207 předcházelo velké očekávání. Změnit něco tak i po letech skvěle prodávaného je vždy těžké. Půjde ve šlépějích "šestky", nebo...

Výběr článků

Načítám