Článek
Představitelé města doufají, že zákaz vyjet sníží množství emisí o 40 procent a zvýší se i viditelnost, kterou smog a výfukové plyny omezují na několik set metrů. Předseda Mezinárodního olympijského výboru Jacques Rogue varoval, že hry by mohly být odloženy, kdyby znečištění ovzduší bylo stále tak silné.
V Pekingu, kde žije 16 miliónů lidí, jsou registrovány 3 milióny aut, 1,3 miliónu bylo v pátek zakázáno vyjet. Kdo zákaz poruší, musí zaplatit pokutu ve výši 100 jüanů (13 dolarů). V ulicích je 6500 policistů, kteří dbají na dodržování zákazu
Situace v dopravě se stále zhorčuje, protože denně je ve městě registrováno tisíc nových aut. Peking tak přestává být městem bicyklů, a stává se městem aut. město protíná šestiproudová dálnice.
Komplikace způsobuje i tom, že auta parkují, kde to jen jde - i na chodnících.
Číňanům zákaz chápou
Test si většina obyvatel města prý chválí, alespoň to plyne z citací. Nejmenovaný 37letý architekt, který musel použít taxíku místo svého auta, řekl: "Při olympiádě by byly dopravní zácpy, pokud by se nic neudělalo."
Počítačový odborník Čan-jen, který použil taxíku místo svého auta, dodal: "Ačkoli to bylo docela nezvyklé, není obtížné používat hromadnou dopravu, jsou tu taxíky, autobusy a metro." Opatření je podle něj pochopitelné: "Kdyby ty tu byly zácpy, neprospělo by to hrám."
Peking už podobné omezení zažil loni, kdy se v čínském hlavním městě konalo fórum hlav afrických států.
Ve městě se současně staví několik nových linek metra a rychlodrah, které mají spojit centrum msta s olympijskou vesnicí a sportovišti.