Hlavní obsah

Test Hondy SH300i: malý, ale rychlý

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Honda rozšířila svou nabídku skútrů o novinku SH300i. Tahle třístovka má všechno, co má takový skútr mít, takže jsme očekávali příjemné svezení.

Článek

Podobný stroj dosud Hodně docela chyběl. Skútry SH125i a SH150i se sice po městě proháněly hbitě, někomu by ale mohlo být 14, resp. 16 koní málo. To SH300i už nabídne velmi solidních 27 koní.

Stříbrný fešák

Honda SH300i je možná trošku nenápadný stroj, ale na druhou stranu nepostrádá eleganci. Moc se nám líbil světlomet umístěný na předních řídítkách - do zatáček jsme si totiž svítili. Velmi jednoduché a hlavně praktické řešení.

Šestnáctipalcová kola měly už i menší skútry SH125i a SH150i. Na rozměrném sedadle se sedělo dobře nejen nám, ale i spolujezdci.

:. Japonský skútr je dostatečně pohodlný i pro dvojici lidí, pod sedadlem však není úložný prostor na přilbu. (Foto: Martin Machala. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Pod sedačkou je však pouze malý odkládací prostor, takže uložit integrální přilbu prostě nejde.

Pochvalovali jsme si ale přístroje. Údaje na přehledném štítu se nám neschovaly ani na slunci.

Po městě rychle

Z objemu 279 ccm dává pohonná jednotka již zmíněných 27 koní, a to při 8250 ot./min. O vstřikování se stará systém PGM-F1, který najdeme i u těch nejvýkonnějších strojů japonské značky. Honda SH300i je velmi čilá nejen ve městě. Díky dostatečně výkonnému kapalinou chlazenému jednoválci se můžete klidně podívat i za město. Skútr dokonce spolehlivě atakuje dálniční limit. S ochranou proti větru je to samozřejmě už horší. Skútr ale stráví většinu svého "života" ve městě, takže nám to ani nevadilo.

Hlavně pohodlí

Podvozek jsme si nemohli vynachválit. Spolehlivě před námi utajil i nějakou tu nerovnost, v zatáčkách nebylo po kroucení ani památky. Marná sláva, i když by někteří zapřísáhlí motorkáři na skútr v životě nesedli, do města jen těžko najdete vhodnější dopravní prostředek. V kolonách jsme se pohybovali s lehkostí a bez obav - také díky bezvadným brzdám značky Nissin.

Není z levného kraje

Kromě malého odkládacího prostoru jsme větší nedostatky nezaznamenaly. Snad jenom vyšší cena. Honda SH300i totiž přijde na 135 000 Kč, a to je na skútr už opravdu dost.

Technické údaje
Motorčtyřdobý jednoválec
Chlazeníkapalinou
Rozvod/počet ventilůSOHC/2
Vrtání a zdvih72 x 68,5 mm
Zdvihový objem279 ccm
Největší výkon27 koní při 8250 ot./min
Točivý moment26 N.m při 6000 ot./min
Příprava palivavstřikování PGM-FI
Převodovkaautomatická
Zdvihy kol P/Z102/95 mm
Brzdy/průměrkotoučové
Rozvor kol1420 mm
Výška sedla785 mm
Vnější rozměry2100 x 730 x 1220 mm
Objem nádrže paliva9 l
Hmotnost bez náplní162 kg
Největší rychlost131 km/h
Cena135 000 Kč včetně DPH
Související témata:

Související články

AC Schnitzer jako tuner motocyklů

Německá tuningová firma AC Schnitzer neupravuje jen automobily. V jejím portfoliu jsou i motocykly, které dostávají stejně jako vozy novou vizáž či zvětšený...

Suzuki Bandit: všechno je jinak

Suzuki Bandit vydržel bez pořádné modernizace hodně dlouho, do letošní sezony ale vyjíždí tento velký japonský loupežník s totálně přepracovanou technikou.

Aprilia NA 850 Mana: tak trochu jiná motorka

U Aprilie se rozhodli pro menší motocyklovou revoluci. Že na to Aprilia NA 850 Mana nevypadá? Nenechte se mýlit, tahle italská motorka je všechno, jenom...

Výběr článků

Načítám