Článek
Už na první pohled je jasné, že se po designové stránce nová Honda CB600F Hornet vydala úplně jiným směrem než předchozí provedení. Zatímco minulý rok byl Hornet mezi naháči spíše konzervativně pojatou klasikou, letos se tváří daleko agresivněji. Hlavně přední světlomet s trochu kosmickým designem dělá z Horneta hodně výraznou motorku. U Hondy se asi líbilo Suzuki GSR600...
Netradiční i klasika
Na přední partie jsme si museli chvilku zvykat, zadní část stroje nám padla do oka hned. Tady se designérům dílo opravdu povedlo, nemůže chybět dnes tak módní kraťoučký výfuk.
Moderně pojali u Hondy i přístrojový štít, čitelný je ale výborně. Digitální rychloměr se zakusuje do analogového otáčkoměru, červené pole začíná až při 13 000 ot./min.
Kromě vzhledu se horečně měnila rovněž technika. Pohonnou jednotku poskytla další letošní novinka od Hondy, nesmlouvavá CBR600RR. Pro potřeby méně horkokrevného naháče japonští konstruktéři čtyřválci trochu přistřihli křídla, 75 kW v lehoučkém Hornetu je ale pořád slušná porce. Když pořádně vezmete za plyn a ručičku otáčkoměru pošlete za 8000 ot./min, "sršeň" se začne předvádět. To se motor rozpomene na své supersportovní kořeny a Hornet vysloveně zdivočí.
Bez štítku je větrno
Za chvilku si ale uvědomíte, že na sportování tady jsou jiné stroje. Prakticky nulová ochrana proti větru vaše závodnické choutky spolehlivě omezí, na dálnici jsme byli rádi za předpisových 130 km/h.
Dovolená se tomuhle fešáckému streetfighteru moc nezamlouvá, na sedadle byste ale v pohodě vydrželi i delší "štreku". Stěžovat si nebude ani spolujezdec, který má k dispozici dvojici rozměrných madel.
Klopíme do zatáčky
Na dálnici tedy Hornet spokojený není, v zatáčkách vás ale povozí báječně. Páteřový rám typu Mono-backbone odvádí dobrou práci, kroucení je Hornetu cizí. Novinka v porovnání se svým předchůdcem mírně přitvrdila, výmolům se tedy raději vyhněte. Hondu jsme si pochvalovali i ve městě, kde se naháč se supersportovními geny měnil v mrštného čiperu. Při kličkování mezi auty je ale čas od času nutné rychle zpomalit - na Hornetu žádný problém. Parádní brzdy Nissin mají až sportovní manýry, za pravou páčku tedy berte s rozumem. Motocykl můžete vybavit i duálním brzdovým systémem s ABS.
Na perfektní řazení jsme si u Hondy zvykli, jenom jednou se nám při čekání na semaforech na chvíli schoval neutrál.
A kolik u Hondy za nový Hornet chtějí? Japonský streetfighter přijde na 205 000 Kč, verze s ABS je o dvacet tisíc dražší.
Technické údaje Honda CB600F Hornet | |
Motor | řadový čtyřválec |
Chlazení | kapalinou |
Rozvod/počet ventilů | DOHC/16 |
Vrtání a zdvih | 65 x 42,5 mm |
Zdvihový objem | 599 ccm |
Největší výkon | 75 kW při 12 000 ot./min |
Točivý moment | 63,5 N.m při 10 500 ot./min |
Převodovka | šestistupňová |
Sekundární převod | řetězem |
Zdvihy kol P/Z | 125/128 mm |
Brzdy P/Z | dvoukotoučová 296 mm/kotoučová 240 mm |
Rozvor kol | 1435 mm |
Výška sedla | 800 mm |
Vnější rozměry | 2090 x 740 x 1095 mm |
Hmotnost (bez nápní) | 173 kg |
Objem nádrže | 19 l |
Cena | 205 000 Kč |