Hlavní obsah

Test: Ford Kuga 2,0 TDCi vyniká jízdními vlastnostmi

Novinky, Martin Žemlička

Do segmentu kompaktních sportovně-užitkových vozů vstoupil Ford mezi posledními. Výhodu to mělo v tom, že se automobilka s modrým oválem ve znaku mohla poučit z chyb svých starších konkurentů. Jak se tento pokus povedl jsme otestovali na modelu s prozatím jediným motorem - dvoulitrovým turbodieselem.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Kuga

Článek

Kuga zepředu vypadá typicky „fordovsky“ a působí možná až přehnaně sebevědomým dojmem. Zezadu byste si tohle SUV mohli splést s Tiguanem nebo Antarou od Opelu. To jsou také jeho hlavní konkurenti, s přimhouřením oka by to mohlo být i BMW X3 a nové GLK od Mercedesu.

Jediný motor, další bude následovat

V tuto chvíli si Kugu můžete koupit s jediným motorem, už brzy ale v nabídce přibude výkonný benzínový agregát. Stávající turbodiesel s výkonem 136 k / 320 Nm sice papírově vypadá dobře, s rozhýbáním 17 metráků živé váhy (bez cestujících a zavazadel) ale docela zápolí. Motor je dobře odhlučněn a spotřeba osciluje při lehké noze okolo sedmi litrů.

Interiér využívá prvky známé z Focusu a C-Maxu, ergonomie je dobrá, některé plasty ale vypadají podivně a dosti lacině. V autě za bezmála milion korun nemají co dělat. Dílenské zpracování bylo u testovaného vozu výtečné.

Ještě několik postřehů k interiéru. Nevýhodou je nemožnost snížit sedadlo řidiče, budete tedy nuceni sedět zbytečně vysoko. Podstatnou a pro mnohé vzhledem k proporcím vozu jistě překvapující nevýhodou je pouze průměrný prostor pro posádku i zavazadla. Vzadu je málo místa pro nohy a ani zavazadelník svou velikostí neoslní (papírově 410 litrů, v praxi ale volného místa tolik není).

:. Ford Kuga je výrazné auto, ale to jsou mezi kompaktními SUV skoro všechny. foto: Novinky/Martin Žemlička

Jízdní vlastnosti nadprůměrně dobré

Jinak, co se týče jízdních vlastností, patří Kuga, postavená na upraveném podvozku z Focusu, k nadprůměru své třídy. Vynikající je především přesné řízení s velmi dobrou zpětnou vazbou a dále si pochvalu zaslouží jistý podvozek s oceňovanou víceprvkovou zadní nápravou, který nabízí dostatek komfortu a jízdní stopu drží v rychle projížděných zatáčkách více než statečně. Také stabilita je příkladná, a to i ve vyšších rychlostech.

Kritiku zaslouží převodovka, je sice přesná, ale její chod je dost tuhý. Rychlé řazení je kvůli tomu docela problém. Naopak pochvalu zaslouží dostatečně dimenzované a dobře dávkovatelné brzdy.

:. Tradičně příjemný fordovský interiér kazí vysoko umístěná přední sedadla.foto: Novinky/Martin Žemlička

Pokud si zakoupíte o zhruba 50 tisíc korun dražší verzi 4x4, připočtěte si ještě plusové body za adhezi na zasněženém, zabláceném nebo jenom mokrém povrchu. Na terén kromě lehkého ihned zapomeňte, Kuga se navíc kromě pohonu obou náprav (Haldex poslední generace) nedodává s čímkoliv, co by v terénu pomohlo (redukce, uzávěrky diferenciálů).

:. Ford Kuga nabízí jen průměrný zavazadlový prostor. foto: Novinky/Martin Žemlička

Co dodat? Kuga vyniká jízdními vlastnostmi, ale velikost interiéru rozhodně neoslní. Kdo chce mermomocí kompaktní SUV, tomu Kuga udělá dobrou službu. Ale mezi námi, Focus nebo Mondeo vám budou za méně peněz sloužit lépe.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1997 ccm, čtyřválec, vznětový
Max. výkon:100 kW (136 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:320 Nm od 2000 ot./min.
0 - 100 km/h:10,7 s
Nejvyšší rychlost:180 km/h
Kombinovaná spotřeba:6,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1613 kg
Poháněná náprava:přední (4x2), eventuálně 4x4
Cena základní verze:669 990 Kč (4x2); 719 990 Kč (4x4)
Související témata:

Související články

Test Fordu Ranger: dělník do terénu

Pick-upy v našich končinách nejsou příliš rozšířené, na rozdíl třeba od Spojených států, kde města křižují stovky automobilů s korbou (většinou prázdnou)....

Výběr článků

Načítám