Článek
Přesto je to pokrok o značný kus dopředu. Pohon všech kol, možnost uzamčení přenosu výkonu na jednotlivá kola v konstantním poměru - kdo by to od "Frantíka" čekal.
Nejhezčí je Citroën
C-Crosser pochází ze spolupráce koncernu PSA a Mitsubishi. U Peugeotu tento vůz má jméno 4007, Mitsubishi jej nazývá Outlander. Technicky jsou shodné, stejně jako stavba karoserie. Liší se jen detaily a přední maska. Ta je u Citroënu asi nejhezčí. Myslíme si to nejen my, ale i spousta lidí, kteří o autech neví vůbec nic. Schválně jim někdy ukažte tři fotografie těchto vozů a drtivá většina ukáže na šípové logo se slovy "ten se mi líbí nejvíc". Může za to velmi ucelená maska se světlomety, zaoblené tvary a mohutnost, kterou sice dává na odiv, ale v elegantních tvarech.
Interiér je velmi prostorný. Líbilo se nám, jak moc jsme měli všude místa, ať se jednalo o jakýkoli směr. Přístrojová deska dobře koresponduje svou mohutností s celkovým dojmem vozu. Škoda jen, že uprostřed přístrojové desky byl zasazen navigační systém, který se stal terčem zlodějů, kteří kvůli němu vypáčili půlku přístrojové desky, a tak jí celou rozbili.
Dvojitě a prostorně
Velmi zajímavý je i pohled do zavazadelníku. Víko je totiž dělené na dvě části. Pomáhá to například u sníženého stropu nebo když těsně za vámi stojí jiný vůz. Pak je stejně možné víko otevřít a pořádně prohrabat zavazadla. Navíc pod podlahou je schovaná třetí řada nouzových (skutečně jen nouzových) sedadel.
Když jsou ale sedadla schovaná, je tu místa dost a dost. Celkem se sem naloží po roletku 441 - 510 l nákladu.
Turbo a diesel
Na rozdíl od Mitsubishi nabízí zatím koncern PSA jen jedinou motorizaci. Jedná se o známý vznětový čtyřválec o objemu 2,2 l s dvojicí vyvažovacích hřídelů. Jeho plochá křivka točivého momentu s maximální hodnotou 380 N.m zvládne i tak těžký vůz (pohotovostní hmotnost je 1747 kg) a na silnici jede velmi solidně, i když ne výbušně. Plynulé zrychlování je asi nejtypičtější charakteristikou agregátu, který sice zvládne pořádně zavrčet na předjížděný automobil, ale je třeba si dát trochu času na rozjezd a nadýchnutí turbodmychadla.
Terénní - neterénní
Jak je u vozidel SUV zvykem, do terénu sice jsou určeny, ale spíš takového měkčího. To platí i o C-Crosseru. Má sice vynikající světlou výšku a dobré nájezdové úhly, ale standardně nasazované silniční pneumatiky a podvozek hrající si s elektronikou jsou dost limitující. Aby si auto poradilo s promočeným travnatým svahem, musí výt vypnutý stabilizační systém. Jinak se motor udusí a brzdy budou neustále svírat všechna protáčející se kola. Ve voze nejsou instalovány ani moderní hračky, jako je asistent sjíždění kopců, takže všechno je na rukou a nohou řidiče a elektronice přenosu síly na (dvě/čtyři/čtyři s uzamčeným rozdělením točivého momentu) kola.
Za mega
Auto stojí v základní výbavě pod jeden milión korun, v luxusnější pak nad touto hranicí. Tím jsme řekli všechno. Podívejte se na výpis účtu a zhodnoťte, jestli na to máte. Jestli ne, není se o čem bavit. Jestli ano, jděte do toho. SUV jsou dnes populární a C-Crosser patří dnes k těm nejprostornějším (největším) a nejpohodlnějším.
Technické údaje | |
---|---|
Citroën C-Crosser 2.2 HDi | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2179 ccm |
Max. výkon | 115 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 380 N.m při 2000 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9,5 |
Mimo město | 5,9 |
Kombinace | 7,2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9,9 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4646 mm |
Šířka | 1806 mm |
Výška | 1713 mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem zavazadelníku | 441/1686 l |
Provozní hmotnost | 1822 kg |
Ceny | |
Základní cena vozu | 929 000 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 029 000 Kč |