Článek
Jednoválcová rodinka Aprilií Pegaso se letos rozrostla. Ke Stradě a Trailu se přidává provedení Factory, které by mělo být vrcholem celé modelové řady.
Jako ze salónu
Provedení Factory se od svých dvou sourozenců odlišuje efektními zlatými koly s drátěným výpletem, hliníkovými řídítky nebo vyšší sedačkou. Strada a Trail nemají ani brzdu s radiální pumpou. Stejně tak i karbonové díly jsou vyhrazeny pouze pro Pegaso Factory. Testovaný motocykl byl ještě navíc vybaven efektními kryty na řídítkách.
I jeden válec stačí
Jednoválcová Pegasa se dodávají ve dvou výkonových provedeních - motor od firmy Minarelli je naladěn buď na 25 nebo na 35 kW. My jsme se svezli se silnější verzí. Pohonná jednotka si s lehkým strojem v pohodě poradila, po městě jsme se s aprilkou pohybovali hodně svižně. Vadila nám jenom hodně krátká jednička. Rozjezd na semaforech tak zrovna rychlý nebyl...
Když na to přišlo, s Pegasem jsme se bez obav vydali i na dálnici. Ochrana proti větru sice nebyla úplně nejlepší, jednoválci ale dálniční tempo žádné problémy nedělalo.
Od italského motocyklu bychom čekali trochu hlasitější projev. Dva výfuky svoje možnosti kdovíjak nepředvedly.
Žehlička
Ve městě číhá na motocyklistu spousta nástrah - pozor si je třeba dát na nejrůznější výmoly, kanály, dobře se nejezdí ani po tramvajovém pásu. Všechny městské nástrahy zvládlo Pegaso s přehledem, hodně se nám líbila přední brzda. Terénní testy však hned zkraje zkazilo silniční obutí, se kterým se pohybovat mimo nezpevněné cesty moc nejde.
Kdo hledá, najde
Trochu jsme se zapotili při hledání hrdla nádrže. Abychom se k němu vůbec dostali, museli jsme nejprve zapnout zapalování, poté zmáčknout příslušné tlačítko na řídítkách a pak ještě odjistit plastový kryt, pod kterým jsme už naštěstí nádrž objevili.
Cena potěší
Silnou stránkou Aprilie Pegaso je i cena. Strada přijde už na 179 000 Kč, testované provedení Factory je však dražší - připravte si 205 000 Kč.
Technické údaje Aprilia Pegaso 650 Factory | |
Motor | jednoválec |
Chlazení | kapalinou |
Rozvod/počet ventilů | SOHC/4 |
Vrtání a zdvih | 100 x 84 mm |
Zdvihový objem | 660 ccm |
Největší výkon | 35 kW při 6000 ot./min |
Točivý moment | 59 N.m při 5000 ot./min |
Převodovka | pětistupňová |
Sekundární převod | řetězem |
Zdvihy kol P/Z | 140/130 mm |
Brzdy P/Z | kotoučová 320 mm / kotoučová 240 mm |
Rozvor kol | 1479 mm |
Výška sedla | 780 mm |
Vnější rozměry | 2173 x 810 mm |
Hmotnost (bez nápní) | 168 kg |
Objem nádrže | 16 l |
Cena | 205 000 Kč |