Hlavní obsah

Těsný souboj největších evropských automobilek. Volkswagen se loni udržel před Stellantisem

Skupina Stellantis v loňském roce v Evropě prodala o 77 tisíc aut méně než koncern Volkswagen, což je jen hrstka v celkových objemech prodejů. V roce 2019 to mohlo být jinak, jenže tehdy Stellantis ještě formálně neexistoval.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Volkswagen (Ilustrační foto)

Článek

Od začátku loňského roku máme v Evropě druhého gigantického hráče co do automobilových koncernů – skupinu Stellantis, která vznikla ze spojení automobilek FCA a PSA. Podobně jako koncern Volkswagen sdružuje značky, které jsou na evropských trzích extrémně oblíbené. A to znamená, že měla šanci získat korunu evropských prodejů.

Ovšem těsně se to nepovedlo. Za loňský rok v Evropě prodala 3 081 590 vozidel, což je jen o nějakých 77 tisíc méně než koncern Volkswagen. Ten zaznamenal 3 158 559 prodaných vozidel. V obou případech hovoříme o prodejích ve 27 státech EU plus Spojené království, Norsko, Švýcarsko a Island.

Automobilky FCA a PSA dokončily spojení, vzniká čtvrtý největší výrobce aut

AutoMoto

Není to poprvé, co VW Group těsně překonala Stellantis. V roce 2020 sice Stellantis ještě formálně neexistoval, ale po součtu prodejů jeho dnešních značek jsme na čísle 3 058 064 vs. 3 256 865 prodaných aut Volkswagenu. V roce 2019 to ale bylo jinak - tehdy značky, které dnes patří Stellantisu, prodaly 4 174 868 vozů, zatímco koncern VW v Evropě skončil na 4 119 887 vozech, píše web Automotive News.

Zpět ale k loňskému roku, neboť přece jen existuje oblast, kde byl Stellantis zásadně lepší než Volkswagen – v lehkých užitkových autech. Těch prodal francouzsko-italsko-americký koncern 643 793 kusů, výrazně víc než 208 303 kusů u Němců. U osobních aut to tedy je samozřejmě naopak, tam vítězí Volkswagen s 2 950 256 kusy oproti 2 437 979 kusů Stellantisu.

Český dovozce VW, Seatu a Audi loni zvýšil prodeje téměř o desetinu

AutoMoto

Samozřejmě, všechny značky měly v loňském roce problém s nedostatkem čipů. Volkswagen kvůli nim například vyrobil ve wolfsburské továrně o 330 tisíc aut méně, než plánoval. A výrobci očekávají, že problémy s dodávkami budou pokračovat ještě několik měsíců.

Do skupiny Stellantis patří automobilové značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall.

Koncern Volkswagen sdružuje automobilky Audi, Bentley, Bugatti, Cupra, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda, Volkswagen a Volkswagen užitkové vozy.

Související články

Ferrari loni prodalo nejvíc aut v historii

Druhý rok v historii Ferrari se prodalo víc než 10 tisíc aut této značky – konkrétně 11 155 vozů. Z toho necelých 5,5 tisíce bylo registrováno v Evropě....

Výběr článků

Načítám