Článek
Poslední roky se kalifornská automobilka věnovala hlavně menším modelům 3 a Y, nyní přichází řada i na vlajkové lodě.
Model S od Tesly byl při svém představení v roce 2012 první elektrickou vlaštovkou kalifornské automobilky, která měla masový potenciál. Ve výrobě zůstává dodnes, nyní navíc s další modernizací, která se týká rovněž SUV Model X.
Zvenčí nový modelový rok poznáte spíše s obtížemi, nově tvarované jsou nárazníky a kola. To vše s důrazem na vylepšení aerodynamiky.
Uvnitř Tesla v obou případech opouští konfiguraci s vertikálně umístěným displejem, centrální infotainment nahrazuje horizontálně umístěná 17palcová obrazovka s rozlišením 2200 × 1300 pixelů a zcela novým systémem. Pod ní posádka najde dva bezdrátové dobíjecí porty na chytré telefony.
Nová je i obrazovka pro zadní cestující i digitální přístrojový štít před řidičem. Velmi netradiční je však volant, kterému chybí klasická horní část. Podobný byl k vidění na konceptu budoucího modelu Roadster.
Čísla supersportů
U Modelu X je k mání dosavadní základní verze Long Range za 2,7 milionu, kterou nově doplňuje také vrcholná varianta Plaid. Za 3,3 milionu korun nabídne tři elektromotory a systémový výkon 761 kW, 1020 koní. Zrychlení z 0–100 km/h zabere 2,6 sekundy, obří SUV se rozjede na 262 km/h a uváděný dojezd na jedno dobití činí 547 km.
Tesla žaluje bývalého zaměstnance. Měl vynášet tajnosti jen pár dní po nástupu
Rovněž v případě Modelu S základní verze Long Range za 2,4 milionu zůstává. Místo verze Performance však přichází třímotorové varianty Plaid, ale i Plaid+. Plaid má mít výkon 761 kW, 1020 koní. Zrychlení z 0–100 km/h pak zabere jen 2,1 sekundy a maximální rychlost činí 320 km/h. Dojezd má přitom podle automobilky čítat 628 kilometrů. Na českém trhu je k mání od 3 304 900 korun.
Plaid+ má dorazit na konci roku a nabídnout přes 820 kW, 1100 koní, výkonu. Zrychlení z 0–100 km/h tak má stihnout za méně než 2,1 sekundy. Odhadovaný dojezd pak činí přes 840 km. Česká cena je stanovena na 3 789 900 korun.