Článek
Šéfem vývoje Lucidu Air je Peter Rowlinson, který, spolu s dalšími spolupracovníky, do začínajícího projektu přešel z konkurenční Tesly.
Stárnoucí Model S tak dostal významnou konkurenci. Air je rovněž sedanem, který na délku měří téměř pět metrů a zaujme na pohled velmi ladnými křivkami, aerodynamická optimalizace je tu vidět na každém detailu. Součinitel odporu cx činí pouhých pouze 0,21. Čímž překonává i nový Mercedes-Benz třídy S, který se chlubí hodnotou 0,22.
Uvnitř zaujme zaobleným přístrojovým štítem s úhlopříčkou 34 palců. Na elektrický sedan rovněž zaujme i hodnota zavazadelníku, 739 litrů jsme zvyklí vídat spíše u kombíků, které nemusí vozit baterie v podlaze.
Nedočkavý fanoušek si nechal postavit věrnou kopii Tesly Cybertruck
Fascinace čísly tím ale jen začíná. Prozatímním vrcholem bude verze Dream Edition, která z nuly na 96 km/h zrychlí za 2,5 sekundy, díky dvěma elektromotorům o výkonu 1080 koní. Za cenu 169 000 dolarů (3,8 milionu korun) se začne dodávat ve druhém čtvrtletí příštího roku. S dojezdem 738 kilometrů na jedno dobití.
O stupínek níže stojí verze Grand Touring s výkonem 800 koní za v přepočtu 3,1 milionu korun. Ta je na 96 km/h za rovné tři sekundy a nabídne rekordní dojezd na elektřinu, již dříve slibovaných 832 kilometrů. Varianta Touring nabídne 620 koní, zrychlení na stejnou hodnotu za 3,2 sekund a nabídne dojezd 653 kilometrů. To vše za v přepočtu 2,1 milionu korun.
Budoucím základem má být varianta prostě nazvaná Air, s menší baterií a výkonem 400 koní za 72 500 dolarů, v přepočtu 1,6 milionu korun. Krom těchto variant však automobilka chystá i vrcholný model Performance se třemi elektromotory. Každý produkuje 640 koní. Celkově tedy může výkon vyšplhat na 1 920 koní, ovšem kvůli bateriím má být celkový výkon omezen na 1 200 koní.
Rekordnímu dojezdu zmíněných 832 kilometrů dle metodiky EPA vůz vděčí krom aerodynamiky i velké baterii o kapacitě 113 kWh. Navíc díky systémovému napětí 900 V, kterým překonává i Porsche Taycan s 800 V, výrobce slibuje, že na 32 kilometrů se dobije za 1 minutu.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Výrobce se navíc soustředil i na poloautonomní řízení. Balíček nazvaný Lucid DreamDrive používá 32 senzorů či Lidar s vysokým rozlišením. Díky tomu je vůz na pomezí druhého a třetího stupně autonomity, v určitých situacích by tak měl umět řídit sám, pokud to legislativa dovolí.
Lucidvedle modelu Air chystá i SUV. Aktuálně cílí na americký trh, o exportu do Evropy se zatím nemluví.