Článek
Že jsou u elektromobilů požáry nejméně časté ze všech dnes běžných typů pohonů aut, je známo. Přesto když nějaký elektromobil začne hořet, je zaděláno na pořádný problém, zejména je-li vůz vybaven lithium-iontovou baterií.
O bílé Tesle Model S nemáme přesné detaily o modelu či roku výroby, takže můžeme jen předpokládat, že má verzi lithium-iontové baterie s niklem, kobaltem a hliníkem, která je u Modelu S běžně uváděna. To pořád znamená kapalný elektrolyt.
Photos of the pit the crews created… pic.twitter.com/BVnhxA2aOt
— Metro Fire of Sacramento (@metrofirepio) June 12, 2022
Postup hašení byl vesměs standardní - tedy, pro elektromobil. Hektolitry vody nestačily, vůz pořád znova začínal hořet, takže hasiči nechali vykopat mělkou jámu, naplnili ji vodou a částečně hořící vůz do ní odtáhli. To konečně plameny uhasilo.
Nejčastěji hoří hybridy, elektromobily nejméně často, zjistila americká studie

Tento případ však není kuriozní samotným požárem, nýbrž jeho vznikem. „Vozidlo stálo na vrakovišti tři týdny po nehodě, jejíž součástí nebyl požár, a pak začalo hořet,“ informoval o případu hasičský sbor města kalifornského Sacramento, kde se incident přihodil.
Přesnější příčina požáru není známá a dost možná ani známá nebude, neboť vůz shořel na škvarek. Budiž to však připomínkou, že vážně bouraný elektromobil může být nebezpečný ještě dlouho po nehodě samotné a měl by stát osamoceně a venku.