Článek
Zařízení pro dobíjení jsou zásadní, pokud se mají elektrická auta prosadit. Obavy z dojezdu aut jsou jedním z hlavních důvodů, proč lidé nechtějí vyměnit auto s benzinovým motorem za elektromobil.
Trasa s dobíjecími stanicemi zahrnuje devět měst. Začíná na východě v pobřežním městě Čou-šan a končí na západě u hranic s Kazachstánem ve městě Korgas. Volně tak sleduje stejnou trasu jako Hedvábná stezka. Řidiči elektromobilů tak budou moci cestovat k různým turistickým atrakcím bez obav z toho, že jejich auto bude bez energie.
Jak funguje uříznutý volant Tesly v praxi? První zkušenosti jsou rozpačité
Čína je největším světovým trhem s elektromobily a pro Teslu je to klíčový trh. Má tam v Šanghaji továrnu a prodává měsíčně tisíce vozů. Tesla už v Číně zřídila zhruba 840 dobíjejících stanic a více než 65 000 dobíjecích sloupů ve více než 310 městech. Nyní bude mít podél Hedvábné stezky dobíjecí stanici každých 100 až 300 kilometrů. Při dobrých povětrnostních podmínkám tak budou moci řidiči po 15 minutách dobíjení ujet až 250 kilometrů.
Rozhodnutí o vytvoření sítě dobíjecích stanic může také být snahou Tesly o zlepšení své image v Číně. Ta v posledních měsících utrpěla, když některá auta Tesly byla z bezpečnostních důvodů zakázána ve vojenských komplexech, a po protestu nespokojeného zákazníka na dubnovém autosalonu v Šanghaji.
V Lovosicích vzniká největší nabíjecí stanice v ČR, naráz nabije až 16 aut
Podle údajů čínského svazu prodejců osobních aut prodej vozů Tesla v květnu silně rostl. Minulý měsíc se velkoobchodní prodej těchto aut vyrobených v Číně zvýšil na 33 463 z dubnových 25 845.