Článek
Tesla Cybertruck patří mezi nejkontroverznější automobily, jež se v posledních letech dostaly do sériové výroby. Elektrický pick-up způsobil rozruch svými tvary, materiály, technikou a rovněž příslušenstvím.
Nejzajímavějším se přitom stal tzv. prodlužovač dojezdu, jenž se u elektromobilů objevuje stále častěji. Ovšem zatímco u ostatních elektromobilů má podobu spalovacího motoru dobíjejícího baterii, u cybertrucku se mělo jednat o druhou baterii, která se instaluje na korbu.
Přesná kapacita baterie sice nebyla zveřejněna, baterie však měla prodloužit dojezd cybertrucku ve verzi s dvojicí elektromotorů z původních 547 kilometrů na více než 716 kilometrů. U vrcholné verze se třemi elektromotory měl dojezd vzrůst z 515 na 708 kilometrů.
Prodloužení dojezdu však mělo být vykoupeno omezením prostoru na korbě a otázkou bylo také omezení nosnosti kvůli váze baterie.
Automobilka už na prodlužovač dojezdu začala vybírat nevratné zálohy ve výši 2000 dolarů (cca 46 000 korun), finální cena pak měla dosahovat 16 000 dolarů (cca 367 000 korun). Prodej prodlužovače dojezdu měl být podle původních odhadů zahájen začátkem tohoto roku, nakonec však automobilka posunula termín na polovinu roku 2025.
Jak ovšem nedávno upozornil web Carscoops, nevšední kousek příslušenství se z konfigurátoru automobilky v tichosti ztratil. Automobilka stažení příslušenství zatím nijak nekomentovala, není tak ani jasné, co se stane se zálohami. Není to však poprvé, co automobilka v tichosti upravuje svou nabídku.