Článek
Navzdory tomu, že automobilka Tesla do svých aut nenabízí autopilota ani plně samočinné řízení, může názvy Autopilot a Full Self Driving („plně samočinné řízení“) v Německu používat jako dosud. Rozhodl o tom soud v Mnichově.
Žaloba namítala, že Autopilot i Full Self Driving jsou ve skutečnosti asistenční systémy na 2. úrovni autonomní jízdy. To znamená, že nejsou schopny zcela samočinné jízdy, naopak vyžadují plnou pozornost řidiče za každých okolností, kterému v případě problému mohou okamžitě předat řízení.
Tesla v Německu čelí žalobě spotřebitelů. Klamete a nedodržujete soukromí, tvrdí
Nižší mnichovská soudní instance dala v roce 2020 žalobě, podané úřadem Wettbewerbszentrale (Úřad pro hospodářskou soutěž), za pravdu. Tesla se však odvolala a podle webu TeslaMag se vyšší soud přiklonil na stranu automobilky. Rozsudek padl v říjnu loňského roku, až nyní je ovšem podle webu veřejně známý.
Odvolací soud dospěl k názoru, že cílová skupina, kterou oslovuje web Tesly, pochopí, že elektromobily značky nemohou jezdit autonomně. Že „autopilot“ neznamená „autonomní řízení“, je podle soudu dostatečně jasné z kontextu.
Zavádějící označení Autopilot značky Tesla má problém i v Kalifornii
Přesto Tesla neodchází zcela vítězně, určité úpravy na webu musí udělat. Např. musí změnit hlášku, že funkce Full Self Driving bude dostupná „do konce roku“; musí hovořit přesněji.
Jízdní asistenty Tesly se v poslední době dostaly pod palbu kritiky i jinde na světě. V Kalifornii tamní úřad pro motorová vozidla označil pojmenování dokonce za klamavou reklamu. Americká organizace AAA v minulosti také uvedla, že řada řidičů, kterým se nedostalo žádného školení či vysvětlení, nechápe ani funkci adaptivního tempomatu, natož složitějších systémů, jakým je právě kombinace Autopilotu a Full Self Driving Tesly.