Hlavní obsah

Tesla už umí rozpoznat dopravní kužely

Novinky, fra

Automobily s autonomním řízením mají dost problém se změnami na silnici, které nejsou dostatečně indikovány. Například práce na silnici. Označené kužely byly až doteď většinou aut ignorovány. Tesla se to nyní pokouší vyřešit.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Zásadní problém autonomních vozů je, že nedokážou reagovat na všechny situace na silnici tak jako člověk. Každou maličkost se musí naučit. Na všechno musí programátoři pamatovat. I na kužely na silnici. Ty zatím samořiditelné vozy ignorovaly, včetně Tesly. A u ní se staly i některé nehody, které jdou na vrub právě tomuto nedostatku.

Při posledním updatu softwaru se ale objevila nová vymoženost. Vozy Tesla mohou rozpoznávat kužely na silnici. Zobrazí je na displeji a dají řidiči na vybranou, co má auto udělat. Samo pak vybere jednu z možností, kterou ale může řidič svým zásahem přerušit.

Tesla rozšířila autonomní jízdu. Fungování je ale diskutabilní

AutoMoto

Praxe ještě potřebuje odladit

Podle prvních informací od samotných řidičů, kteří novinku zaregistrovali a otestovali, je systém spolehlivý tak na 50 %. Mnozí neměli problém, ale stejné množství na internetových fórech hlásí, že systém sice kužely rozpoznal, ale udělal úplně jinou věc, než měl.

Zásadní výhoda všech majitelů značky je v tom, že i starší vozy získají díky automatické aktualizaci vždy nejnovější software, takže pokud je automobil vybaven hardwarem pro autonomní jízdu (není ve standardní výbavě), pak dostane s novým softwarem i všechny novinky. Zanedlouho tedy zcela určitě přijde vylepšení, které tuhle novinku dokáže naučit lepší reakce.

Problém jménem autopilot

Tesla má s autopilotem největší problém v tom, že během jeho řízení už zahynulo několik lidí. Tahle statistika však v drtivé většině nejde na vrub samotnému vozu, ale řidičům, kteří podle pravidel mají sledovat jízdu a být stále připraveni převzít řízení.

Nová Škoda Octavia odhaluje detaily ve videu

AutoMoto

K tomu ovšem ne vždy dojde a nehody, které se staly, ukázaly, že řidiči místo toho při řízení spí. Přesně tak došlo k incidentu, kdy řidič v autě spal, ale samočinné řízení nezareagovalo na stažení jízdních pruhů, ignorovalo kužely a v plné rychlosti nabouralo do betonových vodicích bloků.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám