Článek
Zásadní problém autonomních vozů je, že nedokážou reagovat na všechny situace na silnici tak jako člověk. Každou maličkost se musí naučit. Na všechno musí programátoři pamatovat. I na kužely na silnici. Ty zatím samořiditelné vozy ignorovaly, včetně Tesly. A u ní se staly i některé nehody, které jdou na vrub právě tomuto nedostatku.
Při posledním updatu softwaru se ale objevila nová vymoženost. Vozy Tesla mohou rozpoznávat kužely na silnici. Zobrazí je na displeji a dají řidiči na vybranou, co má auto udělat. Samo pak vybere jednu z možností, kterou ale může řidič svým zásahem přerušit.
Tesla rozšířila autonomní jízdu. Fungování je ale diskutabilní
Praxe ještě potřebuje odladit
Podle prvních informací od samotných řidičů, kteří novinku zaregistrovali a otestovali, je systém spolehlivý tak na 50 %. Mnozí neměli problém, ale stejné množství na internetových fórech hlásí, že systém sice kužely rozpoznal, ale udělal úplně jinou věc, než měl.
Zásadní výhoda všech majitelů značky je v tom, že i starší vozy získají díky automatické aktualizaci vždy nejnovější software, takže pokud je automobil vybaven hardwarem pro autonomní jízdu (není ve standardní výbavě), pak dostane s novým softwarem i všechny novinky. Zanedlouho tedy zcela určitě přijde vylepšení, které tuhle novinku dokáže naučit lepší reakce.
Problém jménem autopilot
Tesla má s autopilotem největší problém v tom, že během jeho řízení už zahynulo několik lidí. Tahle statistika však v drtivé většině nejde na vrub samotnému vozu, ale řidičům, kteří podle pravidel mají sledovat jízdu a být stále připraveni převzít řízení.
Nová Škoda Octavia odhaluje detaily ve videu
K tomu ovšem ne vždy dojde a nehody, které se staly, ukázaly, že řidiči místo toho při řízení spí. Přesně tak došlo k incidentu, kdy řidič v autě spal, ale samočinné řízení nezareagovalo na stažení jízdních pruhů, ignorovalo kužely a v plné rychlosti nabouralo do betonových vodicích bloků.