Článek
Výši poplatku zatím automobilka nezveřejnila. Pouze uvedla, že dobíjení bude stát méně, než kolik by stál benzín do srovnatelného benzínového vozu. Cena by přitom mohla časem kolísat a bude se lišit v jednotlivých regionech podle toho, kolik tam stojí elektřina. Bližší podrobnosti chce firma zveřejnit později. Nárok na kredit zdarma by řidiči měli mít každoročně.
Zpráva automobilky znamená, že nabíjení zdarma se nebude vztahovat na nový Model 3, jehož cena má činit 35 000 dolarů (860 000 korun). Toto auto se má začít vyrábět ve druhé polovině příštího roku.
Model S ujede na jedno dobití až 486 km
Tesla má po celém světě 734 dobíjecích stanic. Po půlhodině nabíjení na jejích stanicích by měl být automobil schopen ujet vzdálenost 170 mil (274 kilometrů). V případě dobíjení u veřejných třicetiampérových stanic automobil po půlhodině dobíjení ujede podle Tesly jen deset mil (16,1 kilometru).
Model S může na jedno plné dobití ujet 219 až 302 mil (352 až 486 kilometrů), v závislosti na baterii a softwaru. Tesla uvedla, že cílem zavedení poplatku není zisk, nýbrž snaha rozšířit síť těchto dobíjecích stanic.
Tesla nyní vyrábí dva modely s elektrickým pohonem. Je to sedan Model S a sportovně-užitkový vůz (SUV) Model X, který se začal prodávat loni v září. Koncem března firma představila nový elektromobil Model 3, což je první vůz této automobilky určený pro masový trh. V letošním roce očekává Tesla zvýšení odbytu na téměř 80 000 z loňských 50 500 vozů.