Článek
Zda bude crossover Model Y nadále elektrickým hitem, který v roce 2023 vystoupal dokonce na první příčku v globálních prodejích všech aut na světě nezávisle na pohonu, ukáže přijetí modernizace s názvem projekt Juniper.
Změny v podstatě odpovídají těm, které byly provedeny na faceliftu Tesly Model 3 v loňském roce, a jsou zaměřeny na zlepšení účinnosti, kultivovanosti a kvality.
Nejviditelnější novinkou je čerstvě přepracovaný exteriér, který se od současného vozu odlišuje světlými pruhy vpředu a vzadu a jemně přepracovanými nárazníky.
Tesla nabídla levitující model Cybertrucku, stolní dekorace byla ihned vyprodaná
Koeficient odporu vzduchu byl údajně snížen z 0,23 Cd na 0,22 Cd, což by mělo zvýšit dojezd a snížit aerodynamický hluk.
Novinka má mít lépe nastavené odpružení, které bylo kvůli tuhosti často kritizováno. Uvnitř Tesla slibuje zlepšení kvality a snížení valivého hluku od kol. Tedy stejné prvky, které jsou objektivně kvalitnější u menšího sedanu Model 3 po obdobné modernizaci.
Centrem interiéru je stále obrazovka s novým softwarem, na které se ovládá v podstatě vše. Stejně jako Modelu 3 po faceliftu i ypsilonu chybí páčky pod volantem, které nahrazují tlačítka na volantu, což je sice kontroverzní, ale očekávané řešení. Na středové konzoli přibyl displej pro zadní pasažéry.
V Číně je zatím k dispozici první série. V nabídce zůstane do 28. února a první dodávky se očekávají na začátku března.
K dispozici jsou dvě verze. Základ s pohonem zadních kol ujede na jedno dobití 593 km, ovšem dle čínského protokolu CLTC. Na evropskou specifikaci si musíme počkat. Stejně jako u verze s pohonem všech kol a zjevně větší baterií, která uvádí dojezd 719 km.