Hlavní obsah

Tesla ukázala nový Model Y, nejprodávanější elektromobil světa má nejen ostřejší tvář

2:31
2:31

Poslechněte si tento článek

Kalifornská automobilka Tesla odhalila dlouho očekávanou modernizaci svého bestselleru, crossoveru Model Y. Zaměřuje se na ostřejší rysy, větší efektivitu a ještě minimalističtější interiér. Novinka je poprvé k vidění na čínském oficiálním webu, stejné změny se ale očekávají globálně.

Foto: Tesla China

Tesla Model Y Juniper

Článek

Zda bude crossover Model Y nadále elektrickým hitem, který v roce 2023 vystoupal dokonce na první příčku v globálních prodejích všech aut na světě nezávisle na pohonu, ukáže přijetí modernizace s názvem projekt Juniper.

Změny v podstatě odpovídají těm, které byly provedeny na faceliftu Tesly Model 3 v loňském roce, a jsou zaměřeny na zlepšení účinnosti, kultivovanosti a kvality.

Nejviditelnější novinkou je čerstvě přepracovaný exteriér, který se od současného vozu odlišuje světlými pruhy vpředu a vzadu a jemně přepracovanými nárazníky.

Tesla nabídla levitující model Cybertrucku, stolní dekorace byla ihned vyprodaná

AutoMoto

Koeficient odporu vzduchu byl údajně snížen z 0,23 Cd na 0,22 Cd, což by mělo zvýšit dojezd a snížit aerodynamický hluk.

Novinka má mít lépe nastavené odpružení, které bylo kvůli tuhosti často kritizováno. Uvnitř Tesla slibuje zlepšení kvality a snížení valivého hluku od kol. Tedy stejné prvky, které jsou objektivně kvalitnější u menšího sedanu Model 3 po obdobné modernizaci.

Centrem interiéru je stále obrazovka s novým softwarem, na které se ovládá v podstatě vše. Stejně jako Modelu 3 po faceliftu i ypsilonu chybí páčky pod volantem, které nahrazují tlačítka na volantu, což je sice kontroverzní, ale očekávané řešení. Na středové konzoli přibyl displej pro zadní pasažéry.

Foto: Tesla

Pro srovnání: Tesla Model Y před faceliftem

V Číně je zatím k dispozici první série. V nabídce zůstane do 28. února a první dodávky se očekávají na začátku března.

K dispozici jsou dvě verze. Základ s pohonem zadních kol ujede na jedno dobití 593 km, ovšem dle čínského protokolu CLTC. Na evropskou specifikaci si musíme počkat. Stejně jako u verze s pohonem všech kol a zjevně větší baterií, která uvádí dojezd 719 km.

Test geniální i otravné Tesly Model 3 po modernizaci

Testy

Elektromobily loni v Norsku zabraly skoro celý trh

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám