Hlavní obsah

Tesla údajně zajela Nürburgring rychleji než Porsche Taycan. Ale má to háček

Zatím neoficiální zprávy hovoří o tom, že Tesla Model S zajela na Severní smyčce Nürburgringu podstatně rychlejší čas než Porsche Taycan, které tam ve své třídě aktuálně drží rekord. Jenže ona tesla nebyla tak úplně sériová.

Foto: Tesla

Tesla Model S (Ilustrační foto)

Článek

Nedávno zmíněné Tesly na Severní smyčce Nürburgringu samozřejmě nejezdí jen tak, trénují na pokus o překonání rekordu sériových čtyřdveřových bateriových elektromobilů, který Porsche stanovilo s modelem Taycan.

Oficiální pokus o rekord má proběhnout v sobotu 21. září a podle dostupných informací má Tesla dost velkou šanci Porsche překonat. Podle webu Car & Driver zajel ve středu 18. září červený Model S kolo za 7:23, tedy o nějakých 19 sekund lépe než Taycan. Tomu to trvalo 7:42,34 a jel variantu trati dlouhou 20,6 km.

Ovšem, má to několik zádrhelů. Jednak, oněch 7:23 je čas měřený rukou, nikoliv oficiální časomírou, a neznáme variantu trati, na které bylo měřeno. To by ale ještě takový problém nebyl, 19 sekund je dost velký rozdíl.

Větší háček je, že červený Model S ve videu, který měl onen čas zvládnout, není produkční auto. Jasně je vidět velké křídlo vzadu a rozšíření blatníků, které je nutné pro širší pneumatiky. Podle dostupných informací proběhly úpravy i v interiéru - zmizelo vše kromě sedačky řidiče a palubní desky. A také, vůz má mít silnější pohonné ústrojí, označované P100D+Plaid, které zatím není v prodeji.

To všechno dohromady znamená, že ho v současnosti nelze brát jako sériový vůz. Alespoň do doby, než se takhle začne prodávat zákazníkům. Můžeme jen doufat, že při oficiálním pokusu Tesla vše osvětlí a nabídne čas zajetý autem skutečně srovnatelným s Taycanem.

Výběr článků

Načítám