Článek
Původně měla společnost Tesla začít revoluční elektrický tahač prodávat už v roce 2019, tedy dva roky poté, co ho představila. K tomu ale dosud nedošlo. Podle některých zpráv by se finální verze modelu Semi měla představit ve druhé polovině tohoto roku. I proto Tesla finalizuje své testování.
Nové tesly nemají řadicí páku. Podle Muska poznají samy, kdy zařadit zpátečku

Video, které zveřejnila sama automobilka, ukazuje tahač bez návěsu ve vyvýšené části testovacího okruhu automobilky. Jak by se dalo čekat, vozidlo je mnohem tišší než naftový tahač. A jak už dříve uvedl zakladatel společnosti a vizionář Elon Musk, má být také úspornější, silnější a rychlejší.
Semi on the track pic.twitter.com/0QCTYGbLJv
— Tesla (@Tesla) March 14, 2021
Když Tesla Semi v listopadu 2017 představila, Musk uvedl, že tahač bude mít elektrický dojezd 804 kilometrů v momentě, kdy za sebou potáhne náklad o hmotnosti 36 tun v dálničních podmínkách. V roce 2020 pak sdělil, že se dojezd zvýší na 965 kilometrů. Co se rychlosti týče, Semi dokáže na přibližně 100 km/h zrychlit za 20 sekund.
Tesla by na autech prodělávala, v zisku je díky emisním kreditům

Podle snímků z roku 2017 má vůz Semi jen jedno místo pro řidiče, které je umístěno uprostřed kabiny. Po pravé i levé ruce řidiče by pak měly být dva velké displeje. O vozidlo je od začátku zájem, i když ještě neexistují sériově vyrobené kusy. Několik desítek si jich objednala společnost PepsiCo, 125 jich má po vyrobení putovat i do přepravního kolosu UPS.