Článek
Elektrický pick-up Tesla Cybertruck zaujme celou řadou nevšedních řešení, včetně stěrače čelního skla. Namísto dvou tradičních má totiž pouze jeden, dlouhý 1,22 metru, který by měl být dokonce nejdelším na osobních automobilech, respektive lehkých užitkových vozech.
Unikátní řešení je ovšem důvodem svolávací akce, na kterou upozornil web The Drive. Podle zjištění amerického úřadu pro silniční bezpečnost NHTSA je totiž elektromotor stěrače vystaven extrémnímu namáhání, které může vést až k jeho selhání. Přijít v dešti o stěrač přitom dramaticky omezí viditelnost a zvýší riziko vzniku dopravní nehody.
Tesla proto kvůli stěrači svolává 11 688 kusů modelu Tesla Cybertruck, vyrobených od poloviny listopadu 2023 do začátku června 2024. V podstatě se tak jedná o většinu vozidel, automobilka nicméně odhaduje, že problém uváděný úřadem NHTSA by se mohl týkat pouze dvou procent vozidel.
Elektromobily Tesla Cybertruck se přitom stále vyrábějí poměrně krátkou dobu, přesto už se na různých fórech objevovaly zprávy o poruchách stěračů. Automobilka by měla vadné motory vyměnit, současně však pracuje i s dodavateli na úpravách. Zůstává přitom otázkou, jak si obří stěrač poradí například s vrstvou těžkého mokrého sněhu.
Stěrače ovšem nejsou jediným problémem Tesly Cybertruck. Podle The Drive totiž úřad NHTSA zaznamenal i problémy s obložením kolem nákladové korby, které bylo z výroby špatně přilepeno. Během jízdy by tak mohlo dojít k jeho uvolnění, a dokonce hrozí, že by z auta zcela odletělo. Tato svolávací akce se týká 11 383 vozidel, u kterých bude obložení znovu a kvalitněji přilepeno.