Článek
O výbuchu automobilu v šanghajských garážích jsme vás informovali. Auto stálo, nice se sním nedělo a náhle… Další podobný případ přišel v americkém Pittsburghu. Tam auto také zcela samovolně začalo hořet.
Tesla vyslala okamžitě na místo skupinu odborníků, kteří vyšetřovali celý incident. Podle Tesly zjistili, že problém se týkal jen několika článků v akumulátorovém setu. Ty se prý přehřály po nabití a jejich degradace postupovala velmi pomalu. Takže majitelé po opuštění vozidla neměli o nějakém problému ani tušení. Postupně se však problém rozšířil a došlo k výbuchu dalších článků.
Tesla tak přichází s novým softwarem pro modely X a S. Ten upravuje řízení chlazení akumulátorů. Akumulátory se před nabíjením například lehce předehřejí, naopak po nabíjení se budou výrazněji a déle chladit. Upravený software by měl přispět i ke zvýšení životnosti akumulátorů.
I nyní Tesla se zprávou o úpravě neopomněla přidat doušku, že elektromobily mají mnohem menší pravděpodobnost vzplanutí než vozy s klasickým spalovacím motorem a tyto případy jsou jen ojedinělými incidenty, kterým se firma snaží svými změnami předcházet.