Článek
Půjde o první tesly, které se při poskytování funkcí, jako je Autopilot či změna jízdního pruhu, plně spolehnou na zpětnou vazbu kamer.
Odstranění radarových senzorů směřujících dopředu je významným krokem. Většina výrobců automobilů spoléhá na radar, který pomáhá automobilu „vidět“ objekty v rychlosti, mít zpětnou vazbu ve špatném počasí a zhoršené viditelnosti.
Zrychlení na stovku za 1,1 sekundy? Tesla Roadster to má zvládnout díky pomocným tryskám
Radarové senzory jsou ale relativně drahé a zpracování dat z nich vyžaduje značný výpočetní výkon ve vozidle. Tesla již dříve akcionářům tento krok naznačila. Generální ředitel Elon Musk ve svém tweetu 12. března rovněž uvedl, že společnost přejde na přístup „čisté vize“.
Podle Tesly je důvodem, proč byly modely 3 a Y vybrány jako první pro novou technologii, prostý fakt, že se jedná o nejprodávanější elektromobily značky. Značka věří, že velký objem dat z reálného světa zkrátí dobu optimalizace.
James May musel rozebrat svou teslu, protože se vybila baterie
Některé funkce samořízení budou zpočátku kvůli bezpečnosti omezeny. Kalifornská automobilka však ujišťuje, že zákazníci, kteří si již objednali Model 3 nebo Model Y, ale nevěděli o této úpravě, budou informováni dříve, než vůz přijmou.