Článek
Již podruhé v letošním roce byla na několik dní zastavena produkce dosud nejmenší tesly – Modelu 3. Automobilka označuje tento krok za plánovaný a vysvětluje ho snahou o „systematické vypořádání se s problémy s cílem zvýšit rychlost produkce”.
V tiskové zprávě se dále píše, že to „není neobvyklé, naopak je to běžné při náběhu výroby”. Keith Naughton z agentury Bloomberg a Kristin Dzicek, šéfka skupiny pro průmysl, práci a ekonomii v americkém Centru pro automobilový výzkum, však takový krok označují za velmi nestandardní.
Ještě nedávno přitom Elon Musk v rozhovoru pro stanici CBS uvedl, že náběh výroby Modelu 3 postupuje dobře a věci běží hladce. Uvedl ale také, že výrobní linka se potýkala s problémy.
V souvislosti s aktuálním pozastavením výroby na Twitteru uvedl, že automobilka při přípravě výroby Modelu 3 spoléhala příliš na automatizaci. „Přílišná automatizace byla omylem. Přesněji mým omylem. Lidé jsou podceňovaní,” tweetoval.
Zaměstnanci, kteří na Modelu S pracují, jsou v souvislosti s odstávkou nuceni vybírat dovolenou nebo si brát neplacené volno. Uvádí to agentura Bloomberg s odkazem na web Buzzfeed, který zprávu o přerušení výroby přinesl. Fabrika má stát čtyři až pět dnů.
Agentura Bloomberg také přináší informaci, že výroba Modelu S bude probíhat v nepřetržitém třísměnném provozu. Tesla si tak chce pomoci k dosažení cíle vyrábět 6000 Modelů S týdně během druhého čtvrtletí letoška. Průměr za první čtvrtletí je 751 aut týdně a ke konci března se týdenní výroba dostala těsně nad dva tisíce.