Článek
Tesla původně plánovala, že v německém závodě ve městě Grünheide bude vyrábět celé akumulátory. Kapacita měla činit přes 50 gigawatthodin ročně. Ale vzhledem k tomu, že USA nabízejí výrobcům elektromobilů, kteří používají ve svých vozech baterie vyrobené v USA, daňové úlevy a spotřebitelské slevy, firma změnila plány.
Podle braniborského ministerstva Tesla ve zdejším závodě zahájila výrobu bateriových systémů a připravuje výrobu komponentů bateriových článků. V dalším rozvoji výroby však upřednostnila Spojené státy, protože díky daňovým pobídkám jsou tam podmínky pro podnikání příznivější.
Tesla na žádost o komentář nereagovala. V roce 2020 šéf Tesly Elon Musk uvedl, že berlínská gigafactory bude největší továrnou na baterie na světě.
Další dva případy „splašených“ vozů Tesla v Číně skončily vážnými nehodami

Tesla měla problémy se zvýšením výroby nových bateriových článků 4680 ve svých továrnách v Kalifornii a Texasu. Odborníci to přičítali novým, nevyzkoušeným technikám firmy.
Koncem ledna Tesla oznámila, že investuje více než 3,6 miliardy USD (80,2 miliardy Kč) do rozšíření svého komplexu v Nevadě o dva nové závody, jeden bude vyrábět elektrický nákladní vůz Semi a druhý baterie 4680, napsala agentura Reuters.
Hlavním konkurentem Tesly bude podle Muska některá z čínských automobilek
