Článek
Neexistují žádné indicie směřující k tomu, že by Tesla Model 3 pařížské taxislužby G7, která se účastnila smrtelné nehody ve francouzském hlavním městě, měla technickou závadu. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na vyjádření automobilky, která zkoumá data z vozidla.
Podle policejního zdroje vozidlo čekalo na červené na semaforu, najednou se prudce rozjelo, srazilo cyklistu – ten později zemřel –, pokračovalo v jízdě a počalo narážet do ostatních předmětů, lidí a aut, která mu stála v cestě. Výsledkem je několik nabouraných aut a 20 dalších zraněných.
Pařížská taxislužba po vážné nehodě pozastavila provoz vozů Tesla Model 3
Schválně píšeme „vozidlo“, neboť zatím není jasné, jestli jde o chybu řidiče, nebo jestli mohl v době nehody mít nějaký vliv asistenční systém Autopilot. Vyšetřování stále probíhá; už je však známo, že v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu. Řidič uvedl, že se snažil narážet do překážek, aby vůz zpomalil.
Americký Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) v loňském roce zkoumal zhruba dvě stovky stížností na náhlé zrychlování vozidel značky Tesla. Později ovšem uvedl, že systémy vozů nebyly vadné, nýbrž že si řidiči spletli pedál brzdy s plynem.
Jestli to bylo v pařížském případě stejně, nebudeme předjímat, ukáže to až vyšetřování. Podle Yanna Ricordella, zástupce ředitele taxislužby G7, se řidič snažil brzdit, ale vůz místo toho zrychloval.