Článek
Podle časopisu Business Insider, který získal interní dokumenty z továrny, muselo 4300 vozidel z 5000 jít zpátky na nějakou opravu, aby auto mohlo být prodáváno. Je to hrozivé číslo, i když právě jím se nakonec značka dostala do oficiálních statistik výrobců vozidel.
Každý automobil přitom potřeboval v průměru 37 minut na opravu. Podle Tesly ale problémy u vozidel nejsou zásadní. Většinou jde o drobnosti, které vyplývaly z toho, že pracovník něco třeba nedotáhl. Nejedná se tedy prý o žádné závažné generální opravy. Bohužel přesnou statistiku ani Business Insider nemá.
Značka je však velmi spokojená, a to především z dosažení té pětitisícové mety. Dlouho byla slibovaná a oddalovaná a splnění stálo opravdu velké výdaje, jako je postavení části továrny do zadního traktu pod velký stan. Tesla prezentuje vylepšení pracovních normohodin na jeden model o 30 %. Dělníci se prý už zapracovali a výroba jede tak, jak má.
Odchod akcionářů
Ovšem investorům už je Tesla dost protivná. Tedy hlavně Elon Musk, který neustále sliboval zázraky, které se nekonají. Navíc se tu táhnou problémy, které ukazují na ne úplně zdravou ekonomiku firmy. Několik náznaků přineslo například zaslání dopisů dodavatelům, aby odpustili značce „smysluplnou částku“ z plateb, jež jim vyplatila od roku 2016. Pak informace Elona Muska o finanční kondici firmy vyústily v konstatování, že si Teslu nakonec sám odkoupí. To vedlo k velkému pádu cen akcií a odchodu několika velkých akcionářů, i když se zdá, že tohle bylo jen populistické prohlášení, které není reálně možné. [celá zpráva]