Článek
Zkušební a normalizační úřad ILNAS provedl test před zraky novinářů. Rozjel Teslu Model S na rychlost 30 km/h a nechal ji automaticky zastavit před atrapou vozidla. Nepovedlo se. Automobil i v tak malé rychlosti naboural. Celou zprávu přinesl jako první deník Lucemburger Wort.
Jenže tu je několik otazníků, které nemůžeme pominout. Vozidlo bylo použité, i když prý s nainstalovanou nejnovější aktualizací softwaru. Současně s Teslou zkoušel úřad i zcela nové Volvo XC90, které obstálo na výbornou, když zastavilo z rychlosti 60 km/h. Proč tyto dva vozy jely rozdílnou rychlostí? Proč se testuje jednou ojetý vůz a jednou vůz nový?
Podle společnosti Elctrek, která je zodpovědná za elektronické systémy v Tesle, nemohou oni ani nikdo jiný ve firmě reagovat, protože jim ILNAS nedodal podklady z testování, takže nemohou říci, jestli byl test platný, případně přesný. Jediné, co si mohli potvrdit z dodaného čísla vozu, bylo, že byl vyroben v roce 2015 (tedy s první generací autopilota) a je z flotily německé autopůjčovny.
ILNAS po testu vydal zprávu, že ho bude opakovat s jiným vozem, aby potvrdil, případně vyvrátil předešlou zkoušku.
Nutno dodat, že Tesla Model 3 (tedy menší a novější sourozenec Modelu S), prošla nedávno testem amerického úřadu pro bezpečnost na silnicích IIHS a zde všechny zkoušky, včetně automatického brzdění, úspěšně zvládla.