Článek
V minulém roce řada automobilek oznámila, že jejich elektrické modely prodávané na severoamerickém trhu budou postupně přecházet na nabíjecí konektor NACS (North American Charging Standard). Tedy konektor používaný a propagovaný zejména společností Tesla.
Svůj plán přejít na americkém trhu k používání konektorů NACS postupně oznámily automobilky Ford, General Motors, Volvo, Mercedes-Benz a Nissan. Další významné světové značky pak o přechodu uvažují.
Důvody jsou přitom poměrně jednoduché. Společnosti Tesla se v posledních letech povedlo v USA vybudovat rozsáhlou síť nabíječek, které jsou dobře dostupné, rychlé a spolehlivé. Jako první pak přístup k síti Tesla Supercharger nedávno získali uživatelé elektromobilů značky Ford.
Starting today, eligible Mustang Mach-E and F-150 Lightning owners in the US or Canada can reserve a complimentary Fast Charging Adapter for their @Ford EV and access @Tesla Superchargers by heading to https://t.co/PWyx4ynzXw pic.twitter.com/AKgU7XNQOB
— Jim Farley (@jimfarley98) February 29, 2024
Jak ovšem upozornil web Electrek, zpřístupnění nabíjecí sítě jiným automobilkám bude pro Teslu i slušným zdrojem příjmů. Cena za nabití by pro vlastníky jiných elektromobilů než Tesla totiž měla být vyšší zhruba o 30 procent za kWh.
Alternativou je zvláštní předplatné pro majitele elektromobilů jiných značek, které už Tesla nabízí. Za pravidelný měsíční poplatek 12,99 dolaru (cca 304 Kč) budou moci majitelé například elektromobilů Ford nabíjet za cenu, za jakou nabíjejí i vlastníci vozů Tesla.
Podle studie AutoForecast Solutions, zprostředkované stanicí CNBC, by zpřístupnění nabíječek Supercharger elektromobilům jiných značek mohlo Tesle přinést do roku 2030 roční zisky kolem 6 až 12 miliard amerických dolarů. Tedy zhruba 138 až 281 miliard korun.