Článek
Tesla Cybertruck zaujala celý svět. Někoho pozitivně, někoho moc ne a dělá si z ní legraci, ale ohlas hranatého konceptu je nesmírný. V souladu s tím měla automobilka už koncem listopadu na čtvrt milionu předobjednávek, alespoň podle tweetů Elona Muska.
V Evropě by ale vůz nesměl na evropské silnice, pokud by zůstal ve své současné podobě. Jsou tu totiž jiná pravidla pro homologaci do silničního provozu, a v lecčem jsou přísnější, říká Stefan Teller, expert v certifikační společnosti SGS-TÜV Saar.
„Příď nesmí být tvrdá. Nárazník a kapota musí být schopné absorbovat energii nárazu tak, aby chránily chodce,“ citují noviny Spiegel Tellerovu obavu z pevných vnějších plechů karoserie. Další otazníky se podle něj vztahují k ochraně posádky při nehodě - pevný skelet by nemusel pohltit dost energie nárazu, což by odnesla posádka.
Tesla Cybertruck má potenciální problém. Vztahuje se k jeho nejvýraznějšímu aspektu
Stejným směrem mířily už dřívější výtky Jamese Goodwina, vedoucího organizace ANCAP, australské varianty našeho EuroNCAPu. „Obecně se očekává, že vozidlo absorbuje část energie z nárazu, protože pokud se to nestane, budou to lidé uvnitř vozidla, kteří budou muset zvládnout největší nápor přetížení,“ vysvětlil v minulosti.