Článek
Tesla Cybertruck zaujala celý svět. Někoho pozitivně, někoho moc ne a dělá si z ní legraci, ale ohlas hranatého konceptu je nesmírný. V souladu s tím měla automobilka už koncem listopadu na čtvrt milionu předobjednávek, alespoň podle tweetů Elona Muska.
V Evropě by ale vůz nesměl na evropské silnice, pokud by zůstal ve své současné podobě. Jsou tu totiž jiná pravidla pro homologaci do silničního provozu, a v lecčem jsou přísnější, říká Stefan Teller, expert v certifikační společnosti SGS-TÜV Saar.

Tesla Cybertruck
„Příď nesmí být tvrdá. Nárazník a kapota musí být schopné absorbovat energii nárazu tak, aby chránily chodce,“ citují noviny Spiegel Tellerovu obavu z pevných vnějších plechů karoserie. Další otazníky se podle něj vztahují k ochraně posádky při nehodě - pevný skelet by nemusel pohltit dost energie nárazu, což by odnesla posádka.
Stejným směrem mířily už dřívější výtky Jamese Goodwina, vedoucího organizace ANCAP, australské varianty našeho EuroNCAPu. „Obecně se očekává, že vozidlo absorbuje část energie z nárazu, protože pokud se to nestane, budou to lidé uvnitř vozidla, kteří budou muset zvládnout největší nápor přetížení,“ vysvětlil v minulosti.