Článek
Někdejší prezident IIHS Adrian Lund má po stránce pasivní bezpečnosti obavy zejména z nerezové karoserie cybertrucku. „Velkým problémem je, že pokud uděláte ‚kůži‘ vozu z tlusté nerezové oceli, tak když do ní člověk narazí hlavou, bude to mít horší následky,“ řekl agentuře Reuters.
Profesor automobilové bezpečnosti na Univerzitě George Washingtona Samer Hamdar má zase obavy z „omezených deformačních zón“, píše agentura. Podle Hamdara však mohou být tyto zóny nahrazeny jinými prvky, například nějakým „mechanismem absorbování nárazu“. Jiní lidé z oblasti bezpečnosti silničního provozu zase hovoří o vysoké hmotnosti a schopnosti prudké akcelerace jako o problémech pro ty, kteří nesedí uvnitř.
David Friedman, někdejší ředitel americké organizace NHTSA, zmínil, že cybertruck může při nehodě představovat problém nejen pro zranitelné účastníky silničního provozu, nýbrž i pro ostatní vozidla.
„Pokud se srazíte s vozidlem, které má deformační zóny, a vaše auto je méně deformovatelné, to druhé vozidlo pohltí více energie nárazu,“ říká.
To všechno jsou zatím „jen“ názory, byť kvalifikované. Oficiální hodnocení aktivní ani pasivní bezpečnosti cybertrucku není dosud na světě, nebo přinejmenším ne veřejně.