Článek
Když byl představen Tesla Model 3, strhla se neskutečná vlna objednávek. Dnes jich eviduje firma 373 000, což je velmi pěkné číslo, Tesla má radost, ale také velké starosti.[celá zpráva]
Jejich nová továrna v Nevadě, ohromná Gigafactory, totiž bude dostavěna sice už příští rok, ale plného provozu, a tedy i možnosti uspokojit nabídku 500 000 zákazníků ročně, dosáhne až někde kolem roku 2020. Do té doby musí spoléhat na subdodavatele, kteří jí budou ve zrychleném tempu dodávat díly, aby z nich mohla postavit stejné množství aut, se kterým tak úplně nepočítala.
Hlavní dodavatel Panasonic
Akumulátory jsou u elektromobilů asi největší problém. Dnes je dodává hlavně Panasonic a drobné firmy, které mají za úkol vytvářet „polštář“ před případným výpadkem generálního dodavatele. Ale při množství půl miliónu aut už to malí dodavatelé nezvládnou. A tak se hledá nový partner.
Zatím to vypadá na dalšího gigantického hráče na trhu – LG Chem. Ovšem ve hře jsou i další možnosti, jako třeba převzetí menších, ale stále dostatečně velkých firem na trhu, které by menšími investicemi mohly zvýšit během roku produkci na požadované množství. A akumulátory by patřily koncernu Tesla…
Problémy Tesly jsou pochopitelné. Pokud jim plány vyjdou, bude to ohromný skok. Vždyť minulý rok si odebralo nový vůz Tesla lehce přes 50 000 zákazníků, za dva roky to má být desetinásobek.