Článek
Pro Mercedes to byla před lety jasná volba. Dal se dohromady s Nissanem, vzal si robustní a hlavně kvalitní základ z Nissanu Navara, postavil na něj vlastní karoserii s luxusním interiérem a vyrazil do světa. Velké plány, že po vidlicovém šestiválci přijde i osmiválec se sice nevyplnily, ale i tak tohle je zajímavý vůz. Hlavně pro trhy jako jsou USA, Německo nebo blízkovýchodní země.
Jenže úspěch se nedostavil. Minulý rok prodal Mercedes jen 16 700 kusů v Evropě, Austrálii a Jihoafrické republice dohromady. Navíc je tu dost nevyjasněný vztah s aliancí Renault-Nissan kvůli obžalobě jeho bývalého šéfa Carlose Ghosna.
A tak se proslýchá, že Mercedes, který hledá místo pro odtučňovací kúru, by mohl zhubnout právě na modelu X. Vždyť koncern Daimler už počtvrté za posledních 13 měsíců snížil výhled svého provozního zisku. Ovšem jedním z nejdůležitějších důvodů je to, že Daimler už vyčlenil víc peněz na snížení emisí a splnění emisního plánu, než ztratila společnost Takata při všech těch milionech svolávacích akcí s nebezpečnými airbagy.