Článek
V listopadu v Los Angeles Porsche představilo speciální vůz 911 Dakar, který propůjčil sériovému modelu větší zdvih odpružení a vyšší světlou výšku. Automobilka mimo to do vozu nainstalovala řadu nových technologií jako Rallye Launch Control, aby vylepšila jeho jízdní vlastnosti na nezpevněném povrchu.
Jenže jen u této speciality to skončit nemusí, jak Blume uvedl v rozhovoru pro magazín Car, ve kterém mimo jiné uvedl, že se chce automobilka pod jeho vedením podívat za hranice úspěšného GT sportovního auta.
„Snažíme se měnit naše obchodní zaměření, abychom zákazníkům nabídli to, co očekávají v různých regionech světa. Smýšlení zákazníků se mění i s ohledem na mladší generace,“ uvedl Blume v souvislosti s tím, proč automobilka pod jeho vedením přišla s netradiční terénní 911.
Speciální edice Dakar 911 odkazuje na vítězství ve stejnojmenné vytrvalostní rallye v roce 1984, kterou ovládlo závodně upravené Porsche 959. Porsche chce novinkou přilákat další zákazníky. A podle Bluma to není konec. Přibudou totiž velmi pravděpodobně i další terénní 911.
„Ano, myslíme si, že by to šlo. Stejně jako u verzí Heritage začneme s limitovanými edicemi. Poté uvidíme, jak se vyvine tržní úspěch dakaru. A pak možná přibudou další. Dveře jsou nyní otevřené…“
Co se již zmiňovaného speciálu týče, ten má třílitrový šestiválcový motor s výkonem 473 koní. Cena každého speciálu z omezené série se pak pohybuje v maximech okolo 270 tisíc dolarů, tedy v přepočtu 6,6 milionu korun.