Článek
Brzy poté, co se objevily zprávy o potenciální fúzi Hondy a Nissanu, nové podrobnosti naznačují, že má tchajwanský Foxconn zájem o získání podílu v Nissanu.
Podle The Wall Street Journal zdroje „obeznámené s touto záležitostí“ říkají, že technologický gigant aktivně „diskutoval o akvizici Nissanu“. Pokud by se taková dohoda uskutečnila, znamenalo by to pro Foxconn významný posun, společnost by tím zesílila svůj tlak na proniknutí do automobilového průmyslu. Právě v automotive je relativním nováčkem, nejznámější je výrobou spotřební elektroniky včetně produktů od Apple či Sony.
Foxconn má údajně zájem o hlavní aktiva Nissanu, zejména o odborné znalosti v oblasti výroby automobilů a designu. Se svými ambicemi v oblasti elektromobilů v čele s bývalým výkonným ředitelem společnosti Nissan Jun Sekimem se společnost Foxconn již zavázala investovat 250 milionů dolarů do vietnamského průmyslového parku zaměřeného na komponenty pro elektrická vozidla.
I když Tchajwanci představili několik slibných konceptů elektromobilů, žádný z nich se zatím nedostal na výrobní linku.
WSJ uvádí, že Foxconn plánuje vyrábět vozidla podobným způsobem, jakým staví iPhony pro Apple, kdy si značka zadává design a výrobu. Přestože má omezené odborné znalosti v oblasti výroby podvozků a karoserií vozidel, partnerství se společností Nissan by mohlo pomoci urychlit její plány na zahájení výroby automobilů.
Zatímco diskuse mezi Hondou a Nissanem údajně probíhají, existují spekulace, že by mohly založit novou holdingovou společnost, která by usnadnila sdílení zdrojů.
Sedm značek ve dvou společnostech
Ačkoli Renault, se kterým je Nissan v alianci, přímo nekomentoval potenciální fúzi s Hondou, mluvčí francouzské automobilky uvedl, že „podporuje úsilí Nissanu obnovit obchodní situaci“. Podle The Financial Post by dohoda s Hondou mohla také pomoci izolovat Renault od pokračujících finančních bojů v Nissanu.
Zprávy také naznačují, že rostoucí zájem Foxconnu o Nissan mohl urychlit jednání mezi Hondou a Nissanem. Ta by mohla zahrnovat i Mitsubishi a konsolidovat většinu japonského automobilového průmyslu do pouhých dvou společností Nissan-Honda a Toyota, včetně Suzuki, Subaru a Mazdy, ve kterých má Toyota podíly.
Japonské automobilky se potýkají s výzvami ze strany výrobců elektrických vozidel, zejména v Číně, kde prudce roste BYD a další automobilky.