Článek
Brzy poté, co se objevily zprávy o potenciální fúzi Hondy a Nissanu, nové podrobnosti naznačují, že má tchajwanský Foxconn zájem o získání podílu v Nissanu.
Podle The Wall Street Journal zdroje „obeznámené s touto záležitostí“ říkají, že technologický gigant aktivně „diskutoval o akvizici Nissanu“. Pokud by se taková dohoda uskutečnila, znamenalo by to pro Foxconn významný posun, společnost by tím zesílila svůj tlak na proniknutí do automobilového průmyslu. Právě v automotive je relativním nováčkem, nejznámější je výrobou spotřební elektroniky včetně produktů od Apple či Sony.
Foxconn má údajně zájem o hlavní aktiva Nissanu, zejména o odborné znalosti v oblasti výroby automobilů a designu. Se svými ambicemi v oblasti elektromobilů v čele s bývalým výkonným ředitelem společnosti Nissan Jun Sekimem se společnost Foxconn již zavázala investovat 250 milionů dolarů do vietnamského průmyslového parku zaměřeného na komponenty pro elektrická vozidla.
Tchajwanský technologický gigant se pouští do elektromobility. Foxconn investuje miliardy
I když Tchajwanci představili několik slibných konceptů elektromobilů, žádný z nich se zatím nedostal na výrobní linku.
WSJ uvádí, že Foxconn plánuje vyrábět vozidla podobným způsobem, jakým staví iPhony pro Apple, kdy si značka zadává design a výrobu. Přestože má omezené odborné znalosti v oblasti výroby podvozků a karoserií vozidel, partnerství se společností Nissan by mohlo pomoci urychlit její plány na zahájení výroby automobilů.
Zatímco diskuse mezi Hondou a Nissanem údajně probíhají, existují spekulace, že by mohly založit novou holdingovou společnost, která by usnadnila sdílení zdrojů.
Sedm značek ve dvou společnostech
Ačkoli Renault, se kterým je Nissan v alianci, přímo nekomentoval potenciální fúzi s Hondou, mluvčí francouzské automobilky uvedl, že „podporuje úsilí Nissanu obnovit obchodní situaci“. Podle The Financial Post by dohoda s Hondou mohla také pomoci izolovat Renault od pokračujících finančních bojů v Nissanu.
Zprávy také naznačují, že rostoucí zájem Foxconnu o Nissan mohl urychlit jednání mezi Hondou a Nissanem. Ta by mohla zahrnovat i Mitsubishi a konsolidovat většinu japonského automobilového průmyslu do pouhých dvou společností Nissan-Honda a Toyota, včetně Suzuki, Subaru a Mazdy, ve kterých má Toyota podíly.
Japonské automobilky se potýkají s výzvami ze strany výrobců elektrických vozidel, zejména v Číně, kde prudce roste BYD a další automobilky.