Článek
Hasičský speciál vznikl spojením vozu TATRA 815-731 R 32 6x6 a nástavby od firmy THT Polička. Co auto všechno umí předvedl výrobce zástupcům hasičských záchranných sborů na vlastním zkušebním polygonu. „Tohle auto je jiné v tom, že patří do terénní kategorie, zatímco předtím to všechno byly vozy z kategorie smíšené,“ vysvětlil ředitel poličské společnosti Stanislav Červený. Upozornil, že výraznou změnou na voze je celková výška cisterny. „Je podstatně nižší oproti standardním vozům, asi o 45 centimetrů nižší, a tím pádem je samozřejmě nižší těžiště a lepší stabilita.“
Speciál nemá problém ani v těžším terénu
Hasiči po takovém speciálu, jaký jim momentálně nabízí Tatra, prý dlouho toužili. Míní to alespoň František Zadina, náměstek generálního ředitele Hasičského záchranného sboru pro Integrovaný záchranný systém a operační řízení. „Svými jízdními vlastnostmi se blíží tatrám sto čtyřicet osmičkám. Narozdíl od nich má ale lepší celkovou výšku. Je nižší, takže když se dostane například do lesa, kde jiná vozidla strašně trpí, tak se tam bude s přehledem pohybovat,“ popsal Zadina. Odhadl, že hasiči by nových speciálů potřebovali asi stovku. První vozidla už zakoupily dva kraje, Pardubický a Karlovarský.
Cena hasičského speciálu bude nad pět miliónů korun. „V této fázi se zaměřujeme na Českou republiku, do budoucna samozřejmě počítáme s výrobou i pro hasičské jednotky okolních států,“ řekl marketingový ředitel Tatry Martin Najzr. Přiznal, že automobilka si od hasičské šestikolky hodně slibuje. „Toto auto má vynikající terénní předpoklady a kvality, díky nim jsme schopni prorazit v silné konkurenci, která na trhu je,“ naznačil s tím, že firma bude vůz zanedlouho prezentovat také na prestižní mezinárodní výstavě v německém Lipsku.