Článek
Automobilka uvedla, že se musí přizpůsobit nařízení o obecné bezpečnosti vozidel General Safety Regulation (GSR), které začne pro všechna nově registrovaná nákladní vozidla platit od 1. července 2024.
„GSR společně s nutností snižovat emise a také spotřebu u nákladních vozů preferují použití automatických a automatizovaných převodovek. Ve svém důsledku tyto trendy budou znamenat konec manuálně řazených převodovek ve výbavě nákladních vozů. To se dotkne i nabídky modelové řady Tatra Phoenix, která představuje hlavní pilíř výroby společnosti Tatra Trucks pro civilní trh,“ uvedla automobilka.
Obchodní ředitel Tatry Trucks Daniel Otáhal uvedl, že po 1. červenci 2024 již nebudou v nabídce automobilky manuálně ovládané převodovky pro modelovou řadu těžkých nákladních vozidel Tatra Phoenix Euro 6.
Tatra: Rodinné stříbro, které se rádo ušpiní
„Do konce tohoto roku a v prvním pololetí příštího roku tak budou mít naši zákazníci poslední možnost objednat si u nás vozy Tatra Phoenix s manuálními převodovkami,“ uvedl Otáhal.
Moderní automatizované či plně automatické převodovky mají podle Tatry řadu výhod. Zvyšují spolehlivost a bezpečnost automobilů a komfort řidičů, snižují provozní náklady, hlavně v těžkých terénech jsou efektivnější než manuální převodovky, jsou také často konstrukčně lehčí a mají pozitivní vliv na emise.
Tatra Trucks vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. Produkuje vozy a podvozky pro civilní sektor i pro využití v armádě či v záchranných složkách. Má přes 1400 zaměstnanců, dalších víc než 700 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie.
Tatra Trucks patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, dalším jejím akcionářem je skupina Promet Group Reného Matery. Loni automobilka dosáhla tržeb 7,12 miliardy korun, zákazníkům dodala 1326 vozů.