Článek
Nová generace modelu Tatra Phoenix, na jejímž vývoji se pracovalo do roku 2022, kombinuje tradiční koncepci tatrováckého podvozku s novými technologiemi a komponenty dodanými dlouholetými partnery nejstarší české automobilky, jako DAF Trucks, ZF či Allison. Důraz byl opět kladen na spolehlivost, odolnost a schopnost zdolávat náročné výzvy.
Základem vozu je osvědčený podvozek tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a vzduchem odpruženými nezávisle zavěšenými polonápravami. Základní konfigurace jsou 4×4, 6×6, 8×8 a 8×6, dostupné ale bude i čtyřnápravové provedení 1+3 (se třemi zadními nápravami) a chybět nebudou ani zakázková vícenápravová provedení, kdy si zákazníci mohou navolit počet řiditelných a poháněných zadních náprav.
Tatra ukázala vizualizaci nového projektu T 162 „Karel“, unikátní speciál původně mířil na Dakar
Vůz je osazen inovovanými motory Paccar řady MX-11 a MX-13 s nejmodernějšími technologiemi a konstrukčními prvky. Motory MX-11 nabízí nejvyšší výkon 300 a 330 kW, motory MX-30 pak 315, 355 a 390 kW. Standardem jsou automatizované převodovky ZF TraXon, volitelně budou dostupné i plně automatické převodovky Allison.
Ani tentokrát nebudou chybět přídavné (sestupné) převodovky Tatra, naopak manuální převodovka už se v nové generaci modelu Phoenix neobjeví.
Nová Tatra Phoenix využívá kabinu DAF XDC (řada Construction), jejíž vývoj probíhal s ohledem na bezpečnost, odolnost, pohodlí i aerodynamiku (a tedy nižší spotřebu paliva). Vnější osvětlení je řešené LED technologií.
Kabina bude k dispozici v krátké i prodloužené (spací) verzi, přičemž spací verze může mít i zvýšenou střechu s jedním či dvěma lůžky. Řidič bude mít k dispozici digitální přístrojovou desku a vzduchem odpružené sedadlo pro bezpečné a zdravé sezení. Bezpečnost navíc zvýší celá řada bezpečnostních a asistenčních systémů.
Phoenix nabídne například automatické stěrače, automatické spínání osvětlení, varování před opuštěním jízdního pruhu, hlídání tlaku v pneumatikách, systém Corner View pro eliminaci mrtvého úhlu, systém detekce překážek před vozidlem a volitelně i systém Digital Vision, kdy tradiční zpětná zrcátka nahradí kamery na ramenech v kombinaci s obrazovkami na A-sloupcích.
Nová Tatra Phoenix se tak posouvá ve všech ohledech a nabízí ještě lepší schopnosti v kombinaci s lepšími provozními náklady a vyšším důrazem na bezpečí. Nová generace populárního vozu se začne vyrábět během léta tohoto roku. První vozy se k zákazníkům dostanou na podzim.